Innehåller annonslänkar till Apoteket Kronan

Hej hej på er!

Stor kram från ett varmt och soligt Kreta!

Här kommer lite tips till er för de vet jag att många av er gillar! 😉
är ett fullfjädrat apotek även på nätet, med både rådgivning, recept och produkter.
Deras eget varumärke Kronans Apotek är ett omtyckt och prisvärt varumärke som jag nu fått prova på!

Videoinnehåll

Deras serie för har produkter för både mogen hy, normal och blandhy!
Länkar: – – –

Hårprodukter:

Hårspray:

Fuktserum kan jag verkligen rekommendera! Älskar serum och använder de varje dag både morgon och kväll.Kronans fuktserum är intensivt återfuktande, innehåller hyaluronsyra och berikat med vitamin E som ju är en kraftfull antioxidant. HÄR hittar ni den.

Skön och lätt mot huden.

Till håret finns det massor hittar ni deras hårprodukter.
, här hemma går hårspray som bara den så bääst att bunkra på =)

Oparfymerad kroppstvål och oparfymerat schampoo mot torr hårbotten – till storsonen!

Jag beställde schampoo och badskum till tjejerna, nu kanske jag får ha mitt eget schampoo i fred som de annars häller i badvattnet 🙈

Med min kod ASE15 får ni 15% på allt vid köp över 300 :- Gäller ej receptfria eller receptbelagda läkemedel och endast online

Giltig: Tom ons 10/10-2018

Happy shopping!

4 kommentarer
6 FacebookPinterestEmail

Hej från Sitia, Kreta

av Åse

Hej hej från ett mysigt Sitia, Kreta!

Jag och Vickan landade vid 21.30 igår men var inte i säng förrän 2 pga problem vid Sitia AirPort så vi landade på Heraklion istället med 2,5 timmars skakig transfer 😂 Jag somnade på bussen och höll på att ramla av sätet 3 ggr haha!

Vi sov som små grisar båda två och jag vaknade vid 9:40 – känslan att dra bort gardinerna och njuta av ett nytt semestermål!

Vi har inget inbokat och blir en kravlös skön semester. Vi tar dagarna som de kommer. Ikväll tänkte vi äta på en grekisk restaurang här i krokarna efter tips på instagram. Ni har kanske fler tips?

Nu sitter vi på en lokal mysig restaurang och det är så skönt att det inte är så turisttätt här!


Utsikt över poolen vid vårt hotell Sitia Beach Resort & Spa

Vi hörs lite senare! Kram!

3 kommentarer
6 FacebookPinterestEmail

Detta tillbehöret är så magiskt gott! Väldigt gott till fisk men som ni ser i den HÄR rätten så passar det perfekt där också!

Enjoy!
Berätta gärna vad ni tyckte nedan i kommentrsfältet!

Print
clock clock iconcutlery cutlery iconflag flag iconfolder folder iconinstagram instagram iconpinterest pinterest iconfacebook facebook iconprint print iconsquares squares iconheart heart iconheart solid heart solid icon

Parmesangratinerad fänkål


5 stjärnor 4 stjärnor 3 stjärnor 2 stjärnor 1 stjärna

Inga betyg

  • Skribent: Åse
  • Portioner: 2

Ingredienser

1 stor fänkål
½ citron
2 msk smält smör
1 dl riven parmesan
salt, smör att steka/smöra i


Instruktioner

Sätt ugnen på 225 gr.
Putsa fänkålen och klyfta den. Lägg i en kastrull med lättsaltat vatten, pressa ner citronen. Koka nästan mjuk i ca 10 minuter. Smält smöret. Riv osten. Häll av vattnet och lägg kålen i en ugnssäker, smord form. Häll over det smälta smöret och toppa med riven ost.
Gratinera i ca 15 minuter.

3 kommentarer
2 FacebookPinterestEmail

Kanelbullens Dag (LCHF)

av Åse

Gooooooood morgon på er!
Jag yr omkring här som en yr höna och drar i tusen saker samtidigt! Har inte packat något än..
Åker mot Kastrup om några timmar för sedan bär det iväg till Kreta med min BFF för en veckas SEMESTER 😎
Ni får hänga på så klart!

I dag är det kanelbullens dag! Alice var dessutom beräknad till 4 oktober så att en 4 oktober är kanelbullens dag, det kommer jag ihåg!

Vill ni baka bullar idag så tycker jag att ni ska göra antingen mitt recept på kanelbullar.

012a3958

Vill ni hellre baka pizzabullar!? kanske? MUMS!

Här kommer mitt recept på kanelpullar!

Print
clock clock iconcutlery cutlery iconflag flag iconfolder folder iconinstagram instagram iconpinterest pinterest iconfacebook facebook iconprint print iconsquares squares iconheart heart iconheart solid heart solid icon

KANELBULLAR (lchf, lowcarb, glutenfria)


5 stjärnor 4 stjärnor 3 stjärnor 2 stjärnor 1 stjärna

Inga betyg

  • Skribent: Åse
  • Portioner: 12-14

Ingredienser

Degen:
4 ägg
5 msk sötning (jag använder Nick’s Use like sugar)
1 dl mjölk
1,5 dl mandelmjöl
1/2 dl kokosmjöl
1 krm vaniljpulver
1 tsk kardemumma
2,5 msk Lindroos psyllium (eller motsvarande ljust pulveriserat psyllium)
2 tsk bakpulver

Fyllning:

100 gram riktigt mjukt smör
2 msk kanel
1 krm vaniljpulver
1,5 msk sötning


Instruktioner

Sätt på ugnen på 175 gr.
Vispa ägg och sötning poröst och luftigt med elvisp.
Blanda de torra ingredienserna i en bunke/skål och rör ner. Tillsätt mjölken.
Låt stå ca 10 min. Olja två bakplåtspapper och lägg degen på den ena med det andra pappret över. Kavla ut till en lagom tjock rektangel (inte för tunn). Ta bort översta pappret.
Blanda smöret med kanel och sötning och klicka ut på degen, bred ut försiktigt.
Med hjälp av bakplåtspappret och kanske en degspatel rulla ihop degen till en lång rulle. Skär i 3 cm tjocka skivor och lägg i bullformar eller muffinsform.
Pensla med uppvispat ägg och strö mandelflisor på.
Grädda mitt i ugnen i ca 15-20 minuter.

Pizzabullar

 

Print
clock clock iconcutlery cutlery iconflag flag iconfolder folder iconinstagram instagram iconpinterest pinterest iconfacebook facebook iconprint print iconsquares squares iconheart heart iconheart solid heart solid icon

Pizzabullar LCHF. Gutenfria, Low Carb


5 stjärnor 4 stjärnor 3 stjärnor 2 stjärnor 1 stjärna

5 från 2 omdömen

Ingredienser

Pizzabotten

4 ägg
100 g naturell färskost (Philadelphiaost)
1,5 msk psylliumfröskal (Ljust pulveriserat psyllium)
2 tsk bakpulver
3 msk mandelmjöl (eller 2-3 msk naturellt proteinpulver
5 dl riven ost (Blanda gärna västerbotten med riven mozzarella i påse)

Topping 1

1 dl tomatsås (jag gillar muttis, eller gör egen)
100 g rökt skinka
150 g riven mozzarella (påse)

Topping 2

150 gram fetaost
3 tsk torkad oregano
1 kruka basilika eller 1 näve bladspenat
1 dl tomatsås
150 g riven mozzarella

Topping 3

1 dl tomatsås
8 soltorkade tomater, strimlade
80 g pesto
125 g färsk mozzarella, riven
färsk basilika, hackad


Instruktioner

  1. Sätt ugnen på 200 gr.
  2. Vispa äggen riktigt fluffiga, ca 5 minuter.
  3. Blanda de torra ingredienserna. Vispa ner färskosten, osten och de torra ingredienserna.
  4. Bred ut smeten på bakplåtspapper, (för tunn deg: lägg över plastfolie och kavla ut smeten. Dra bort platsen)
  5. Förgrädda botten ca 10 minuter eller tills den är gyllenbrun. (Håll koll!)
  6. Höj ugnsvärmen till 225 gr.
  7. Lägg på tomatsås och övriga toppings beroende på vilken du väljer och rulla ihop från långsidan med hjälp av bakpålåtspappret precis som med en rulltårta. Skär i ca 12mm breda skivor. Lägg direkt på plåten och strö lite riven ost över. Grädda i ca 10 minuter eller tills bullarna har fin färg.

Nutrition

  • Serving Size: 17

 

5 kommentarer
3 FacebookPinterestEmail

Hej hej på er finingar!

Nyss hemkommen från Anette och Nagelhuset där jag fick fina höstnaglar i en underbar hallonröd nyans! Älsk på färgen!
Ni ser ju på bilderna nedan hur de såg ut innan haha! Färggelén utväxt till hälften.
Älskar formen, färgen, längden!

I går kom bästa grannarna över – Anna ska ju ha bebis om 1,5 vecka och jag åker utomlands i morgon så jag ville försäkra mig om en sista klapp på magen innan bebis är här!

Först en grön smoothie! Älskar den!

Många skickade DM och undrade vart örhängena kom från! Visst är de fina! De är från Lily & Rose och de köpte jag i Stockholm i torsdags!

Sista magbilden! 😍
Åhhhhhh så mysigt vi ska ha det när VI är föräldralediga! haha!
Långa sköna barnvagnspromenader, en kopp kaffe en tisdagsförmiddag! Jag längtar massa efter lilla bebis Olausson!

Anna är ju med i min bok! I träningsdelen 😍

Jag gjorde plåtpizza, DETTA receptet fast skippade broccoli och tryffelpeccorino och tog massa färsk mozzarella istället – SÅ GOTT!

Dagens tistel!

Har aldrig gett någon och hoppas jag aldrig slipper igen men Dagens Tistel går till fega, anonyma läsare som inte kan stå för sina åsikter utan att gömma sig bakom falska facebook konton eller multipla falska namn (fast med samma IP adress)
Jag stoltserar med att jag har de snällaste och raraste läsarna, jag vet många av mina närmsta bloggkollegor som får så himla mkt påhopp och jag får det SÅ sällan! Ni som kommenterar här på bloggen är positiva och helt underbara och så kommer det så klart en och annan elak kommentar (ytterst sällan) eller bara en trångsynt kommentar och oftast så handlar det om att jag inte bara har recept här på bloggen utan gud förbjude jag gör ju reklam för saker också!
Jag har dessutom fått ”skit” sista tiden (av en och samma person men med två olika nicks) att jag är på tok för strikt med kolhydraterna. Hen blir provocerad för att jag skriver ut att jag skippade potatisen eller lämnade brödet.
Så är det man kan inte vara alla till lags och det är OK! Jag är 45 år gammal och jag förväntar mig inte att vara omtyckt av alla. Hade det varit av vikt så hade jag knappast drivit den här bloggen och släppt in så många människor i mitt liv, tillgänglig för alla att tycka och tänka om.
Gillar man inte det man får här inne så är jag så införstådd med att man slutar läsa.

Under årens lopp så har jag gång på gång på gång skrivit inlägg och förklarat att detta inte är ett receptregister. Det är ingen matblogg, det är en livsstilsblogg precis som den varit från början! 2011 flyttade Underbar.org (min gamla blogg) in hit och sedan dess så ryms kläder, smycken, skönhet, mat, hem, fest, resor, inredning och familj här inne. Det kommer fortsätta att vara så!

Jag tar ingen skit om jag ska vara ärlig! Jag kan ta kritik men då ska kritiken banne mig komma från någon som rakt och ärligt visar vem de egentligen är! Inte gömma sig bakom ”Anna”, ”Catherine”, ”Nina” etc!

Och till svar till dig ”Ansgar” – så kan jag bara bemöta en av dina anonyma facebook kommentarer med: Jag är inte samma Åse som förut, jag förändras, mognar och utvecklas varje dag! Det hoppas jag verkligen att du också gör, vem du nu egentligen är.

Jag förmedlar det jag tycker om.
Jag tycker det är roligt att genom den här bloggen och med det mitt jobb fortsätta att tipsa om bra mat, bra produkter, bra resmål, bra restauranger, bra hotell, snygga outfits (billiga / dyra), goda parfymer, bra makeup, hälsosamma alternativ, goda recept och etc. Man får helt enkelt plocka det man vill läsa om här inne, det är ingen som tvingas köpa någonting, lika lite som du tvingas köpa allt du tipsas om i ett blankt magasin.
Denna bloggen är personlig men den speglar ändå det faktumet att jag arbetar bland annat som influencer och i det ingår att jag samarbetar med företag och deras varumärken och väljer sedan att lyfta och tipsa er om det jag tror kan vara intressant för er. Jag väljer bort mycket som jag inte kan stå för och som jag inte vill kommunicera.
Mina röda tråd är precis där den ska vara.

Jag vet inte vad som hänt med dig men inte är det samma Åse som förut. Tycker allt handlar om utseende och fina kläder. Ta en liten stund och sätt dig ner och fundera på om du vill fortsätta vara en bloggare bland alla andra. Du förmedlar bara fint, snyggt och konsumtion. Din röda tråd har liksom slagit knut på sig själv. Hoppas du hittar tillbaka till sig själv snart. Allt gott!

TUSEN tack för alla era kommentarer!
Jag väljer att stänga tråden nu, det är en ny dag och jag fortsätter precis som vanligt! PUSS & KRAM!

26 kommentarer
32 FacebookPinterestEmail
Annons för TrendRehabMin kod 56KILO ger just nu 28% rabatt - även på redan nedsatta priser! Vibbplatta & IR madrass är fantastiska för viktminskning, värk och lymfan. (läs mer HÄR)
TrendRehab