God natt från Los Angeles men god förmiddag till er =)
Vi har nyss kommit hem från middag efter en heldag på Universal Studios (AMAZING!) – berättar så klart snarast.
I morgon bär det iväg till Palm Springs så vi har en 2 timmars bilresa dit så tänkte passa på att uppdatera er om både Malibu och Universal Studios då!
Men innan jag släcker lampan här (00:45 här) så tänkte jag bara ge er ett härligt söndagsrecept!
Zucchinirullar fyllda med chevre, sååååå gott som tillbehör till kött, fågel, fisk!

Förra veckan grillade vi entrecote och så serverade jag dessa godingar till. MUMS!
(Tillbehör: Sallad, Coleslaw med rostad paprika och bearnaise)

Videoinnehåll

 

Enkelt men med mycket smak. Älsk! Gillar man inte chevre kan man ju ha färskost istället och tex krydda med rosmarin eller timjan.

Print
clock clock iconcutlery cutlery iconflag flag iconfolder folder iconinstagram instagram iconpinterest pinterest iconfacebook facebook iconprint print iconsquares squares iconheart heart iconheart solid heart solid icon

Zucchinirullar med Chevre


5 stjärnor 4 stjärnor 3 stjärnor 2 stjärnor 1 stjärna

Inga betyg

Ingredienser

1 zucchini
150 g bredbar chevrre
salt, peppar
olivolja eller kokosolja att steka i


Instruktioner

Skär tunna skivor av zucchinin, gärna med mandolin.
Stek i stekpanna på låg värme i olja. Salta och peppra. Låt svalna. Bred chevren ovanpå och rulla ihop.
Servera som tillbehör.

 

 

1 kommentar
3 FacebookPinterestEmail

Ni som är stammisar här vet att det i S Ä R K L A S S godaste och bästa jag vet är sushi! Över huvud taget wasabi och soja och fisk/skaldjur är det bästa jag vet!!

I måndags när Micheloppan och hennes Jeff var här så hade jag en laxfilé som låg och såg bortglömd ut i kylskåpet. Jag väljer bort mejerier ofta nu så när de åt Kycklingcurry (galet gott recept kommer) så åt jag detta! E N K E L T! men sååå gott!

Ny favoritkrydda!! Köp den om ni gillar dessa smaker!

Jag kan inte göra denna maträtten rättvis med dessa bilder! Men gillar ni lax och sushismaker så gör detta!

Print
clock clock iconcutlery cutlery iconflag flag iconfolder folder iconinstagram instagram iconpinterest pinterest iconfacebook facebook iconprint print iconsquares squares iconheart heart iconheart solid heart solid icon

Sesampanerad lax med vitlöksfräst pak choi


5 stjärnor 4 stjärnor 3 stjärnor 2 stjärnor 1 stjärna

Inga betyg

  • Skribent: Åse
  • Portioner: 1

Ingredienser

2 st pak choi
1 laxfilé
salt, peppar, sesamfrön annars kryddan jag rekommenderar
1 msk kokosolja utan smak
1 msk tamarissoja
1 vitlöksklyfta, finhackad
Tillbehör: japansk soja + wasabi


Instruktioner

Krydda laxen och stek några minuter på varje sida.
Skär av kärnan/roten på pak choi och stek i olja. Rör ner tamarisoja, vitlök, salta och peppra.
Lägg upp på tallrik och servera med soja och wasabi.

2 kommentarer
7 FacebookPinterestEmail

God morgon på er! Det är ju verkligen ytterst märkligt att leva i en annan tidszon (-9 timmar)
När vi går upp så är ni redo för kvällsmat, så man får ju tänka till både en och två gånger! När vi går upp då har ju ni haft en hel dag så man vaknar ju till en mobil full av notiser, sms och mail haha =) Busy morning!

Så mycket intryck här, vilken stad! Just West Hollywood där vi är i (WeHo) är fräscht och snyggt! Ligger nära Beverly Hills, Melrose etc. Känns som att befinna sig i en av alla LA filmer man sett, haha
Just nu är det Pride Month här så det är lite extra festligt här.
Beverly Hills var ju verkligen inte fy skam heller, förväntade mig nästan att se Brenda och Kellie komma ut ur en av husen.

I går morse åt vi frukost på Urth Caffé, som är ett såååå fräscht ställe på Melrose. Är ni här så får ni inte missa!
Fantastiska råvaror, smaker, uppläggningen – allting!
Jag valde en skål med röd grape och cottage cheese, avokado on the side och så ett glutenfritt bröd med lax, två pocherade ägg etc. Även då brödet är glutenfritt så skippar jag ju det som äter ketogen kost men jag smakade en hörna och det var ett gott bröd.


Så här ska en frukost se ut!
Lite skillnad mot alla croissanter högt och lågt i Paris haha!
I dag har vi ätit frukost på Urth Caffé fast i Beverly Hills. YUM!

Efter frukost i går så knatade vi omkring lite i Beverly, tog oss till Beverly Center och Nordstroms outlet och fyndade lite Nike träningsshorts och linnen.
Vidare sedan en lång runda och kollade in lite roliga butiker etc.


På eftermiddagen tog vi bilen till Hollywood.

Haha obligatorisk bild!


Marilyn Monroes platta! Tja hennes händer var typ lika stora som mina =)

TLC Chinese Theatre där alla premiärer förr visades i!

Här hålls Oscarsgalan! Dolby Theatre

Här ligger den röda mattan när Oscarsgalan hålls.

Vi tog en lunch efter vi checkat in stjärnorna, jisses vilket jippo och ståhej runt där, det flockades av försäljare och turister.


Den berömda skylten, får se om vi får till en närmre bild en dag.


Sockerfri Ice tea. Ny favvo!

Lunchen intogs på California Pizza Kitchen och de hade tom blomkålsbotten på menyn! Alltså jag kände knappt skillnad på vanlig! De hade även lite rismjöl i sin botten, det ökar ju upp kolhydraterna något men det är fortfarande lower in carbs och glutenfritt.

Jag tog även lettuce wrap med räkor och ingefäradressing. Ny favorit!! Igår hittade jag även lettuce wrap sushi! (Inne på whole food)

Vi var ganska möra efter vårt marathondygn då vi var vakna i 33 timmar + lite fest på The Abbey Food & Bar och en heldag i går så vi käkade i krokarna och gick sedan hem – jag somnade vid 23 efter 23000 steg och har sovit 7.5 timme i natt – NU är jag i fas med energi och sömn!

Vi hamnade på coola Hamburger Marys som är lite av en sylta men sååå mysig!

Som sagt Low Carb är huuuur enkelt som helst att äta här, det finns tillgängligt som färdiga menyer på menyer och det är ju bra råvaror här, de har ju allt i närheten – inga importerade grönsaker och frukter.
Vegankulturen och glutenfria kulturen är stark här så det går enkelt att verkligen äta fräscht och hälsosamt här.
Mjölk kan man enkelt byta ut mot mandelmjölk eller kokosmjölk och tom havremjölk.
Whole Food Market och Erewhon är matbutiker som har ALLT när vill äta hälsosamt! Wow!! Vi var inne i båda butikerna igår. Jag köpte med mig roliga lowcarbmjöler att baka med etc.

Detta blev långt! Haha! Men det händer ju så mkt här =)
Nu är vi på väg att hämta upp Magnus på flygplatsen, han har jobbat så han kom 2 dagar efter oss.
I dag blir det Santa Monica, Malibu och Venice Beach med största sannolikhet!

KRAM!
🌴

10 kommentarer
9 FacebookPinterestEmail

Frosen Ananasdaiquiri

av Åse

Så var det fredag igen!
Här kommer en såååå god variant på daiquiri! Utan tillsatt socker och bara naturlig sötma från ananas.
Fräsch och somrig!

Print
clock clock iconcutlery cutlery iconflag flag iconfolder folder iconinstagram instagram iconpinterest pinterest iconfacebook facebook iconprint print iconsquares squares iconheart heart iconheart solid heart solid icon

Frosen Ananasdaquiri


5 stjärnor 4 stjärnor 3 stjärnor 2 stjärnor 1 stjärna

Inga betyg

  • Skribent: Åse
  • Portioner: 1

Ingredienser

  • 5 cl ljus rom
  • 1/2 pressad lime
  • 1 dl färsk ananas, i mindre bitar
  • 1 dl is
  • några stänk angostura bitter


Instruktioner

Häll alla ingredienser i en mixer, häll upp i glas och stänk över lite angostura bitter och rör lite med en sked så att angosturan blandas i skummet. Garnera med en limeskiva.

2 kommentarer
1 FacebookPinterestEmail

Igår eftermiddag så tog vi bilen till The Grove, sååå mysigt ställe!
Det är ju så himla snyggt och fräscht här!

Sockerfritt, glutenfritt, ekologiskt är vardagsmat på menyerna! Love it!!

Cheesecake Factory var både snyggt och hade en grym meny! Sockerfria drinkar och lågkolhydrat cheesecakes 👌🏻

Sockerfri Ice Tea, Margarita och Mojito!

Vi beställde asiatiska salladtacos och varsin sallad. Kyckling och avokado till mig – sååå gott! Rejäla sallader som inte går att göra rättvisa på bilderna.

Nu ska vi ta oss till Hollywood och kolla på lite stjärnor! =) Ikväll blir det Santa Monica 🌴

Kram!

5 kommentarer
7 FacebookPinterestEmail
Annons för TrendRehabMin kod 56KILO ger just nu 28% rabatt - även på redan nedsatta priser! Vibbplatta & IR madrass är fantastiska för viktminskning, värk och lymfan. (läs mer HÄR)
TrendRehab