The Square & KÖD – Köpenhamn

av Åse

Hej hej!

I lördags så mötte vi upp våra kompisar Sanna & Edvin från Kungsbacka vid Knutpunkten för att mysa i Köpenhamn ett dygn! Älskar Köpenhamn! (Pappa är från Köpenhamn så har faster och kusiner där för övrigt – farmor och farfar är tyvärr borta sedan länge)

Invigde nya kappan dagen till ära! (30% rabatt nu! HÄR) – så nöjd!

Vi köpte biljettpaket (färja + tåg) – visst kan man ta tåget direkt till Köpenhamn via Malmo och bron men det är så mycket mysigare med färjan och sedan tåg tycker jag!

Bubbel på tåget, lite lyx får man ju ha.

TIVOLI var Halloween skrudat! Hade varit roligt att åka dit en dag.

Vi hade bokat hotell på The Square – låg bara ett stenkast från stationen och TIVOLI.

Även här var det all in på Halloween utsmyckning! Lite kul faktiskt.

Vi hade bokat ett vanligt dubbelrum, men stort och fräscht. Supersköna sängar!
Lite trist utsikt bara mot tasåsarna men det varierar säkert från rum till rum. Vi bodde på tredje våningen precis som vårt resesällskap.

Sanna och jag lärde känna varann i början av 2000-talet innan ens 56kilo fanns, när jag hade min gamla hemsida/blogg Underbar.org

Vi hade Lounge access så vi åkte upp dit och umgicks ett tag.

Mina glas ju! C&S!

Lite allt möjligt var uppdukat och fritt att ta av.

Här serverades även frukosten nästa dag. Då var det betydligt mindre folktomt haha! Vi var de enda som var i loungen under tiden vi var där.

Lite salsa, rotfruktschips och nötter blev mellisen.

Efter loungen gick vi iväg för att hitta lite lunch.

Jag hade siktat på Madsalen men det var inte öppet när vi kom så vi gick vidare.

Hamnade på Zalt sedan, jag undrar om jag inte varit där med Micke och Vickan en gång!?
Sanna tog in Nachos.

Killarna åt smörrebröd och Edvin lovordade det krispiga brödet minns jag 🙂

och jag en burgare! =) Trevligt ställe om man vill sitta och titta på folk. Liiiiiiite svårt att få kontakt med servitrisen dock – Minus för det!

Vi hade bokat bord på KÖD på kvällen. Insåg sedan att det fanns två KÖD restauranger ganska nära men vi hde bokat KÖD Vesterbro som låg 10 minuter från hotellet.

Mysigt ställe verkligen! Liiite väl mysigt så det var svårt att läsa menyerna så vi fick hasa upp mobilerna och lysa med ficklampfunktionen haha!

Som ni kanske förstår så är KÖD en köttrestaurang främst.

Jag var dock inte ett dugg sugen på kött efter min hamburgare (och röd korv på båten) så detta var Daniels portion.
Varken han eller Edvin var så imponerade av köttet dock. Det var karéer men enligt dem inte det bästa och inte så mycket smak. Jag vet dock inte för jag smakade inte.

Jag var inte ett dugg hungrig dessvärre men beställde in en förrätt ravioli i hummersås som var riktigt god! Tre små raviolis och sedan en buffelmozzarella sallad till det.

Dessert som vi delade på: Macaroon och sedan en vit chokladmousse.

Jag kan absolut tänka mig att återkomma och prova lite andra rätter för det var fin service och mysigt ställe och et jag åt smakade riktigt bra!

En mycket trevlig dag i Köpenhamn som följdes av en god natts sömn med efterföljande god långfrukost!
Rekommenderar verkligen The Square om ni letar hotell i Köpenhamn.

Hä’ på er! 🙋🏻‍♀️

annonslänkar

56KILO24 ger 33% på DYRASTE varan inkl. över 500 VARUMÄRKEN + ytterligare 5% på kampanj- & reapriser
Gillar ni inlägget, klicka gärna på hjärtat under inlägget och dela gärna ♥ Tack! ︎

Tack för att du lämnar en kommentar, det betyder så mycket!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.