Upp och hoppa!!!

3 mars, 2013

Verkar som hela Sverige har stråååååååålande vackert väder idag!!! Jag trotsar ett tungt huvud pga en trevlig gårkväll och tar på mig nya träningskläderna från R Sportswear (som ni kommer kunna tävla om i morgon!!)
Stadig brunch i magen och en liiiiiten bit ananaspaj, så nu ger jag mig i väg med 15 åringen 🙂

2013-03-03 11.48.01

2013-03-03 14.11.19

Jag funderar starkt på att köpa PT timmar! Ni som har /haft PT, har det gett er mycket? Jag tror jag skulle behöva hjälp med att komma igång just med styrketräningen.
I dag startar mitt nya liv som motionär!!! Låter klyschigt, som jag sa ganska många gånger som jojobantande viktväktare ”I dag startar mitt nya liv, jag ska aaaaaaaaldrig” men faktiskt, i dag startar jag upp som en aktivare Åse! Heja mig!!
 


Annonslänkar till Ellos

FAVORITER JUST NU
Ytterkläder för höst- och vintern! HÄR

¨

 

Vill du ha mer inspiration och tips på goda 56kilo recept varje dag? Gilla då 56kilos sida på facebook så får du dagligen massor med mattips från mitt arkiv i ditt flöde.


21 kommentarer

Natali BLOGGAR om livet med 4 barn ♥♥♥ 5 mars, 2013 - 22:50

Jag tycker du absolut ska ta PT timmar, det ger mig mycket och jag förstår exakt hur man ska träna kroppen, vilka muskler som ska arbeta vid olika övningar. Det är inte helt självklart alltid även fast det låter så. Man överkompenserar exempelvis en svag bål med att ta i med ryggen om man gör fel. Jag kör ett eller två PT pass nu när jag har viktnedgång och har köpt upp mig på 12 timmar sammanlagt.

Svara
Kila7 4 mars, 2013 - 08:44

Wohoo, du utstrålar sååån lycka och karisma. Blir nästan arg(läs avis:) När jag ser alla dina kort och vad du gör. Har själv tagit mig en PT, härlig, fast för sällan… haft henne 2 ggr, med 3 v emellan.. det blir för långt. Vet inte hur jag tänkte, när jag bokade. Fast jag har tränat varje dag, så just den biten är inte fel. Super go känsla. Hade jag haft obegränsat med pengar, hade jag bokat henne 2ggr/v. Det är skönt, och hon rättar på hålling och ställning, vilket när man är otränad som jag i ex, rygg och mage, så står man ju och tränar fel muskler, eller svankar fel eller så. Så det känns skönt att få en vägledning. Jobbet får man ju göra själv, men underbart att få riktlinjer och program att följa.
Tyvärr e jag helkass på maten, följer din bok, sen tar jag snesteg och då är det som om kroppen bara suuuuger åt sig allt som går, och wiiipps plus på vågen, å när jag ser vågen, blir jag depp. Å så rullar det på. Just nu är det minus på vågen, sen i januari, Men det är inte ngt stort minus. Men JAG SKALL lyckas denna gång. Vill utstråla samma glädje och ”snygghet” som DU :). du e grym, och underbart att du delar med dig så av ditt ”liv”.

Svara
Åse 4 mars, 2013 - 09:46

Härligt! Tack för dina rara rader!! Ja man får hitta sin balans, ju mer du ”trampar” upp stigen i hjärnan som vill ha socker och snabba kolhydrater ju svårare kommer det bli att hålla sig på banan! Hitta andra sätt att belöna dig! =)) KRAM

Svara
Malin Henriksson 3 mars, 2013 - 21:42

Heja dig 😉
Jag hoppas kunna gå på gymmet snart jag med samt ut o gå långa promenader med barnvagnen. Det är träningen jag måste komma igång med också 🙂 heja oss får jag väl säga igentligen !!!
Jädrar vad snygg vi kommer va till bikinisäsongen 😀
Kram o kämpa på! <3

Svara
Sandra 3 mars, 2013 - 19:33

Hejsan!
Jag hade hjälp av en underbar pt som heter Petra och driver Prebalans i hbg, hon motiverade och hjälpte mig att uppnå de mål som jag hade satt upp 🙂 lycka till! Du e jätte fin:-)

Svara
Paula 3 mars, 2013 - 18:49

Jag tycker att PT-timmar är guld värt för att lära sig teknik och att komma in det. Jag bokade in tio stycken timmar (en per vecka) och sedan så körde jag på själv, men det är ju otroligt individuellt. Det som är guld är ju att du måste iväg eftersom du bokat upp dig med någon, ska man bara på gymmet själv är det ju lätt att strunta i det om man är lite trött eller så 🙂

Svara
Smilgot 3 mars, 2013 - 18:23

Heja Heja Åse 🙂
Om jag får råda dig , så kör löpning ute i naturen , börja med en liten runda som passar dig , med bra musik om det passar dig 🙂 och kom igång själv med din egna förmåga. Om du sen vill träna mer så kan du ju höra om det finns PT som kan motivera och att du kan tänja på dina gränser :D. Oftast är det ju så att vi människor är så motiverade innan vi ens börjat med träning och är väldigt taggade och allt känns så lätt , men sen när vi börjat så känner vi hur jobbigt det är och tyvärr slutar :(. Träning ska ju vara kul och bli en del av ens livstil. Kram från mig

Svara
Annah 3 mars, 2013 - 16:55

Jag har kört med PT online vilket varit guld för motivationen att dels göra bra val dels få pepp och bra träningsprogram att följa. Har haft det i tre månader nu och nu i mars ska jag köra själv igen för första gången. Men har man möjlighet till en PT skulle nog jag välja det.

Svara
Linda 3 mars, 2013 - 16:29

Kan verkligen starkt rekommendera PT-timmar. Det har gett mig, just som du eftersträvar, mitt aktiva liv. En kärlek till träning som aldrig fanns förut. Nu är det en del av mitt liv. Efter 15 år av ”jag måste börja träna” är mitt motto nu ”jag vill träna”. Underbart! Duktiga PTs är ju såklart viktigt. Jag har gått hos några olika och det inte alla som är duktiga (såklart). Kan starkt rekommendera en PT som jobbar med funktionell träning eftersom jag personligen har svårt för den repetativa, ensida maskinträningen. Funktionell träning ger dig den sega, slanka, muskulösa kroppen på ett roligt och ”skuttigt” sätt. Självklart är det ju individuellt men från en fd. träningshatare kan jag ge dig tipset att det var så jag började älska träning. Kan även säga att jag med min starka kärlek för denna träning frälste min mycket skeptiska sambo som endast skulle träna med vikter och maskin flera gånger i veckan. Nu kan han inte tänka sig något annat än den träning som jag kör. Heja dig. Kram Linda

Svara
Nettan 3 mars, 2013 - 16:05

Det ser ut som om du drack en kokoslatte imorse? Jag är helt såld på kokoslatte, tack för detta goda tips! En liten fråga bara, om jag dricker 2 kokoslatte per dag, behlöver jag då hålla igen övrigt fettintag för att inte sinka viktnedgång?
Tack för en underbar blogg & Stort lycka till med din träning!
Nettan

Svara
Åse 3 mars, 2013 - 16:11

Nej det var en vanlig kopp Lungo från min Nespressobryggare =)
Fett behöver man aldrig hålla igen på! Och vi behöver aldrig addera till fett ”för att” utan ät dig mätt. Dricker du två kokoslatte per dag så äter du kanske mindre mat utan att tänka på det.

Svara
Nettan 3 mars, 2013 - 17:03

Ok, jag trodde det var bra att lägga till just kokosfett för att det var nyttigt? Ja, ja..gott är det iallafall 🙂

Svara
Åse 3 mars, 2013 - 17:05

Absolut! Men du behöver inte dra ner på övrigt fett med vilje bara för att du adderar till kokosfett menar jag 🙂

Svara
Anette Löfgren 3 mars, 2013 - 16:03

Hej
Du har en jättetrevlig blogg att läsa, tack! Jag tror att du och jag var på samma föreläsning för några veckor sedan med bl.a. Paulo Roberto. Han pratade ju så bra om träning och att springa som träning var outstanding. Jag är en hopplös tränare, har börjat och slutat hela mitt vuxna liv. Jag har även haft PT. Dyra träningskort med 0 resultat eftersom jag slutat.
Nu efter jul bestämde jag mig, NU eller aldrig.
Jag är 164 lång och har efter 2 barn legat på ca 63 kg, ha varit hyfsat nöjd med det. Men jag har märkt att vikten har tenderat att krypa uppåt och den 7 jan, när jag hade bestämt mig, visade vågen 67.8 kg….Nä fy, inte klokt.
Jag tog samma dag fram kameran och fotade mig, drog ut fotot på en A4 och satt upp på sovrumsspegeln. Satt mig ner och funderade vad jag åt som gjorde att jag gick upp i vikt. Skrev ner det jag kom fram till i punktform och satt upp lappen på kylskåpet. ”Kära Anette -Försök att undvika att äta mellan måltiderna. -Se till att de alltid finns skalade morötter i kylskåpet att äta när du blir sugen på något. -Att göra någon slags motion varje dag, osv.
Sedan installerade jag RunKeeper på mobilen, satt på Spotfy och så började jag att gå.
RunKeeper talade om för mig: 5 minuter- 450 meter- 10,25 sekunder per kilometer. Efter att tag började jag gå 5 min. och lufsa 5 min, gå 5 min osv. Vilken grej för mig och resultatet blev bara bättre och bättre. Nu efter knappt 2 månader springer jag 30 min och ca 3,8 km. Ibland varvar jag fortfarande gå, springa, gå, när benen känns tunga. Jag har minskat 6 kg i vikt. Äter i princip inget socker och inga kolhydrater och använder mig av PF, periodisk fasta, som du Åse har skrivit om, fungerar jättebra på mig.
Sedan sa ju Paolo att det är bra att komplettera springträning med armhävningar, plankan eller att göra övningar med en pilatusboll.
Alltså, jag tycker inte man behöver börja med PT och gymkort utan börja själv och känn dig för. Härlig känsla när benen börjar bli starka.
Mvh Anette

Svara
Linda 3 mars, 2013 - 15:27

Härligt!! Kör igång bara! Jag tog en PW imorse i solen, önskar dock att jag hade så himla snygga kläder som du, kommer definitivt kika in imorgon för att tävla! Att köpa PT timmar tror jag skulle ge dig en toppengrund att utgå ifrån! Lycka till!

Svara
Anna-Lena 3 mars, 2013 - 15:21

PT är värt pengarna! Då har man ju ett åtagande (så man kommer iväg) och någon annan ser till att man får varierad träning och göra saker efter dagsform (träna mer överkropp t.ex. om man joggat dagen innan osv. Och någon som peppar så man inte fastnar i ”comfort zone”.
En undring – vet att du ibland äter ute och kan tillåta dig lite extra då, men har du några bra restauranger för den som behöver äta ganska strikt LCHF att rekommendera i Helsingborg?

Svara
Ullis 3 mars, 2013 - 15:17

Några PT timmar är perfekt. Du får ett personligt träningsprogram och lär dig alla rörelser, det är så lätt att göra fel annars. Mig har det hjälpt jättemycket!!

Svara
Veronica 3 mars, 2013 - 15:04

Hej Åse!
Tack för en jättebra blogg samt recept, blir så inspirerad av dig, och mitt nästa inköp är din bok!
Angående PT så rekommenderar jag verkligen att du ska köpa några PT timmar! Jag har aldrig tyckt om styrketräning, men insåg att det är ett måste om man skall hålla kroppen iform i ett stillasittande jobb och för att få en bra hållning. Så strax innan jul slog jag till och köpte lite PT timmar och jag ÄLSKAR det, längtar till mina pass med henne och till och med de som jag kör på egen hand. Men se till att ta någon som förstår LCHF, de kommer med bra tips om hur man skall kombinera träningen med kosten samt förslag på vad man skall äta innan och efter ett pass. Jag kör en till två gånger med henne och kommer nog göra det i början tills man kommer in i en bra rutin, för att sedan köpa några timmar när man behöver lite inspiration till nya övningar och liknande.
Så lycka till med din träning och tack ännu en gång för en väldigt bra blogg!!
/Veronica

Svara
Lottie 3 mars, 2013 - 14:42

Ja heja dig! 🙂
Jag har just gett mig sjutton på att fixa det den här gången också. Jag går inte efter någon diet nu, utan försöker ist förändra mina kost, motion och sömnvanor.
Baech 2013, här kommer jag! 😛

Svara
Linruz 3 mars, 2013 - 14:36

Visst är det underbart när solen skiner, humöret blir på topp helt av sig självt.
Tror det kan vara grymt bra med PT timmar, ngn som kan tipsa och sporra till det man behöver fokusera träningen på.
Wieeee tävlingen låter ju perfekt ju, har suttit och kikat på Rönnisch sortiment och sugen på lite nytt fräsch i träningsgarderoben. Träningen blir ju liksom lite roligare då.
Kram du fina

Svara
Ulrika Holm 3 mars, 2013 - 14:31

Heja dig!! Idag är en utmärkt dag att börja på..

Svara

Älskar era kommentarer - TACK! ♥️

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.