Snabbmaten just nu.

2 februari, 2016

Hej raringar!
Tack för kryahälsningar, de gjorde nog susen! Jag vilade som sagt hela dagen i går, lade mig tidigt och har fått många timmars sömn inatt, jag känner mig definitivt piggare idag.
Jag tar det lugnt med träningen dock. Gick på löpbandet i 50 minuter, till ett Blacklist avsnitt och höll koll på pulsen så att den inte gick upp för mycket. Körde sedan bara lite styrka, inget pulshöjande så då ska jag vara safe.
Jag ska strax till min kiropraktor, jäkla höft! Vred ju mig för någon vecka sedan när jag skulle in med kassar i bilen så låsningen kom tillbaka. Skitkropp!

IMG_6032

Trött och svullen, men det bjuder jag på! Sanningen är inte alltid vacker! Haha!
IMG_6035

Utöver det så är det ju ett smärre kaos här hemma med målare och snickare men det är ju under en begränsad period så bara att bita ihop! Kommer bli grymt detta, bara till att fokusera på det 🙂
Jag har liten inspirationssvacka just nu när det gäller maten, är inte sugen på något och det blir lätt att jag bara svänger ihop något av det jag har, men ikväll blir det något gott i allafall, blev så sjukt sugen på vit tryffel så jag ska fundera ihop ngt! =)
Gårdagens blev min favorit-snabbmat just nu, dvs Kronfågels minutfilé av kyckling (ny obsession) som jag bara snabbmarinerar med olivolja, soja, salt, peppar och timjan) och steker. Lägger på en skiva blue burger Castello och sedan en sallad. Tar inte mer än 10 minuter allt som allt.
I går serverade jag med rotselleri, svartrot och palsternacka som jag kört i min Tefal Actifry (har en express nu då min family plus gick sönder) – GOTT!
012A9822
 
Hörs sen kompisar!
❤️

17 kommentarer
0

17 kommentarer

Marlene 3 februari, 2016 - 20:59

Hej Åse!
Vad är det för ett löpband du har, är det bra? Har funderat på att köpa ett men är ju en djungel 🙂 har du nåt bra tips tar jag tacksamt emot det.

Svara
El 3 februari, 2016 - 20:45

Slösurfade lite idag och blev sjukt sugen på din snabbmat! Testade en egen variant och det böev så lyckat att maken nästan kunde friat igen! 😉 Tack för tips! http://www.sustainableliving.se/kycklingbrost-med-st-agur-och-brynt-blomkal/

Svara
Kycklingbröst med st agur och brynt blomkål 3 februari, 2016 - 20:29

[…] litegrann på mina favoritbloggar och såg att Åse Falkman på 56 kilo hade lagt ut ett inlägg om ”snabbmat” . Jesus va gott! Hem och härma! Ikväll blev det kycklingbröst med […]

Svara
Carro 3 februari, 2016 - 18:31

Åh så snygga rosa tights. Varifrån? Krya på dig! Tack för inspiration och goda recept!

Svara
Sara 3 februari, 2016 - 13:17

Hej! Tack för bra blogg med många tips och goda recept! Jag undrar vad som är bäst eller kanske ”minst dåligt” om man ändå vill ha lite kolhydrater till maten? Antar att pasta är sämst… Men av ris, potatis, matvete osv? Vad bör man välja? Kram

Svara
Madde 3 februari, 2016 - 10:50

Hej Åse,
ville bara skriva att Du är en riktig inspirationskälla när det gäller mat.
Alltid vackra foton…..
Satt på jobbet i går o planerade matsedel.
Kollade bland dina recept, så nu i veckan blir det både solgul lax i ugn,
Croque monsieur (lite svåra att vända på, har du ngt tips?) samt laxrullar sushistyle.
Tack för att Du finns!

Svara
Åse 3 februari, 2016 - 18:07

Tack snälla Madde, vad glad jag blir!
Låter som en härlig meny, yum!! KRAMAR!

Svara
Jenjo 3 februari, 2016 - 08:00

Härligt att du mår bättre. 🙂
Jag brukar också använda den där kycklingen som snabbmat. Så himla enkelt, och mycket godare än en hamburgare på ett snabbköp, tex… 😉
Kramar

Svara
Anna 2 februari, 2016 - 18:45

Hej Åse,
Helt OT, hoppas det är OK!
Jag har följt din blogg en längre tid och älskar att laga mat efter dina recept; det blir alltid jättegott, blir succé hos gäster, och jag saknar aldrig kolhydrater som potatis, ris eller pasta när jag äter ”din” mat!
Jag har en fråga om oljor, och vilka du rekommenderar förutom kokosolja och olivolja (om några)? Jag älskar olivolja i salladsdresssing, men har läst att man inte bör hetta upp den, t.ex. steka i den, då den är värmekänslig. Solrosolja vet jag att man ska undvika pga den höga Omega 6-halten. Men hur är det med oljor som rapsolja, druvkärneolja och avokadoolja, liksom olika nötoljor som hasselnöts-, valnöts- och mandelolja? Är det någon av dem du särkilt rekommenderar eller avråder från? Eller räcker det enligt dig att bara ha kokoksolja och olivolja hemma, och steka i den förstnämnda och använda den sistnämnda i salladsdressing eller andra rätter där den inte behöver värmas upp?

Svara
Åse 3 februari, 2016 - 10:12

Hej Anna!
Härligt att receptet uppskattas!
Jag använder själv uteslutande enbart olivolja och kokosolja någon gång ibland rapsolja. Enkelomättade fetter som avokado och nötter fungerar också att ha i sallader etc, se bara till att de är fräscha och nya. Jag använder själv bara smör, kokosolja och olivolja till mat och sallader. Fettet från nötter och avkado intar jag helt dvs från avokado och nötter direkt.

Svara
Ann-Britt Olsson 2 februari, 2016 - 18:21

Blev nyfiken på den fritösen, äter också LCHF och det ser frasit och gott ut, blir det så?

Svara
Åse 3 februari, 2016 - 10:14

Ja jag tycker att det blir det! samt enkelt och man kan ha ugnen tiill annat

Svara
Jeanette 2 februari, 2016 - 17:13

Bra att du tar det försiktigt med träningen, när du inte mår hundra.
Hoppas på en bättre dag imorgon!
Kramar

Svara
Martina 2 februari, 2016 - 15:20

Hur gör du med mat till resten av familjen när du lagar sådan här sk snabbmat, äter dom samma?

Svara
Åse 2 februari, 2016 - 15:39

Yes! Fast de små vill inte ha ost på kycklingen 🙂

Svara
Annica 2 februari, 2016 - 14:14

Hej!
Får du rotsakerna frasiga när du kör dem i din Tefal Actifry? Hur gör du i så fall? När jag har testat blir de bara mjuka. 🙂

Svara
Åse 3 februari, 2016 - 10:16

Ja jag tycker att de blir lagom frasiga när de körs länge, men stärkelsen i potatis gör ju dem frasiga, det finns ju inte så mycket stärkelse i rotsaker.

Svara

Älskar era kommentarer - TACK! ♥️

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.