Formtoppning

16 september, 2011

Nä vet ni.. Nu så här officiellt så påbörjar jag min formtoppning! Jag vill komma i bra form på tre månader. Dvs 17 december ska jag vara i så bra form jag bara kan! Resultat under vägen kommer att redovisas.
Jag pratar träning, kondition, muskeltillväxt, minskad fettprocent.
I morgon kommer jag ta lite förebilder, jag lägger nog inte ut dem – än, hehe 😉
Jag kommer varje måndag att redovisa för veckan som gick, summering när det gäller kost och träning, vad som var bra och vilket som var dåligt. Utmaningar m.m.
Mina utmaningar är ju att jag lever ett minst sagt socialt liv och nästan varenda helg är uppbokad, men det är ju sådant som jag tycker om – utmaningar och planera, förebygga, göra bra val.
Jag kommer planera in för tre pass i veckan. Blir antagligen funktionell träning, indoor walking och body balance förutom mina individuella träningsprogram. Löpbandet både hemma och på gymmet kommer också användas.

20110916-045839.jpg

Lika mycket ”bulle” nedanför som ovaför!

Vilka är på tremånaderformtoppningen?? Alla har vi olika mål, vissa kanske bara vill träna sig i bättre form, andra kanske vill viktminska sig i bättre form. Men alla som är med kan ju utvärdera veckan som gått i samma inlägg som jag publicerar varje måndag!?

Nu ska jag dock i väg med väninna och äta och dricka gott 😉 Trevlig fredag!!

 

Vill du ha mer inspiration och tips på goda 56kilo recept varje dag? Gilla då 56kilos sida på facebook så får du dagligen massor med mattips från mitt arkiv i ditt flöde!

40 kommentarer

Marie 21 september, 2011 - 00:47

Nu är det dax att ta tag i sista biten. Har varit inne i en kass period och tappade motivationen någon gång efter sommaren. Har cirka 3-4 kilo kvar till min ’gamla’ gaderob med alla fina klänningar. Nu kör vi 🙂

Svara
marlene 20 september, 2011 - 19:14

Ja jag ska försöka hänga på, behöver komma igång med träning igen!

Svara
Malin 19 september, 2011 - 08:57

Jag är med! Jag ska förska att ”våga vägra vågen” på ett tag ialla fall. Mätte mig i morse och ska öka upp träningen från 3 till 4ggr/veckan o då öka upp styrkepassen.
Jisses va snygga vi kommer vara om 3 månader.
Äter rätt gör jag redan (förutom min kolhyderat helg i Stockholm i helgen) men jag tror att jag äter lite för mycket så jag ska testa att minska lite på det goda 🙂

Nu kör vi så det ryker
Mitt mål är att bli smalare o fastare o att slippa sockerberoendet!
Mina mått idag är
Midja 82cm!!
Mage 98 på tjockaste stället
Rumpa 108 på största stället!
lår 70
arm 30
Tack för puffen i rätt riktning.

Svara
Åse 19 september, 2011 - 12:19

Tuta o kör!! :))) klart vi kommer vara supersnygga! *s*

Svara
Marie 18 september, 2011 - 11:50

Är med, precis vad jag behöver nu! Har ca 4 kilo till mål. Framförallt vill jag träna mig iform o hålla det sen. Har gått ner 10 kilo m lchf o minskat 12 cm i midjan, har en hel del fett på hela kroppen och vill ersätta de med muskler.

Svara
Susanne 17 september, 2011 - 23:16

Jag ska bara ner i vikt, jag står vid det vägskälet du stått vid ett par gånger! Nu är det bara dags =)

Svara
lina 17 september, 2011 - 21:08

jag är med!! 🙂

Svara
Matilda 17 september, 2011 - 15:31

Jag är absolut med! Mitt mål fram till jul är att viktminska 6 kg till! Kram

Svara
Susanne 17 september, 2011 - 14:06

Jag är jättegärna med och låter mig inspireras av dig under resans gång 🙂
Tränar redan 3-4 ggr/vecka, men maten har inte varit den bästa det sista… 😉
Toppen Åse att du vill dela med dig.

Kram o trevlig helg

Svara
Annika Knober 17 september, 2011 - 13:24

Härligt! Jag är definitivt på!
Åker till Spanien imorgon med 4 sköna jobbarkompisar… och skall verkligen fokusera på att njuta enligt min nya livsstil; cava, tapas, grillad fisk, aioli…. Jogging och promenadskorna är med! En riktig utmaning!!

Svara
Åse 17 september, 2011 - 13:29

Ha det så underbart!!

Svara
Rebecca 17 september, 2011 - 12:20

Jag är på!! Nu f*n ska dom sista 3 kilona bort!!!! Heja oss =)

Svara
Sara & Busungarna 17 september, 2011 - 11:42

Heja dig Åse!!!

Svara
K 17 september, 2011 - 09:25

Jag är definitivt med! // K

Svara
Bettan 17 september, 2011 - 08:32

Detta låter intressant! Är med i Rivstart nu, men det går trögt, riktigt trögt.. Har cirka 6-7 kg att gå ner och dom sitter hårt! Var nere på 60 kg under sommaren, men sen hände det nåt.. Sjukdom och dödsfall i familjen. Åt allt i min väg och vips så visade vågen ca +6 kg.. Dålig ursäkt, kanske.
Nu försöker jag så gott jag kan. Blivit 3 gympass och snart 2 zumbapass denna vecka!
Dock har jag det riktigt svårt med sötsuget.. Kör LCHF.

Hejja hejja!!

Kram Bettan

Svara
Frida 17 september, 2011 - 07:34

Yes, jag är med.
En kombo av både viktminskning och mycket träning.!

Svara
Anita 16 september, 2011 - 22:42

Kul, jag hänger på. Hoppas jag kan, har lite sviter från anerysmet förra året. Men jag kämpar på. 🙂

Svara
Katja 16 september, 2011 - 21:17

En fråga till dig som kostrådgivare och gym-besökare:

Häromveckan gjorde jag ett (oavsiktligt) test. Utan att jag ville/planerade det åt jag betydligt mer dåliga kolhydrater än jag räknat med. När jag ställde mig på vågen fick jag en chock: +5 kg på sex dagar…jag har läst att det är omöjligt att öka så mkt i fettvikt på så kort tid, så antagligen har kh bundit vätska i kroppen så den eg viktökningen kanske ligger på häflten, dvs 2.5 kg…men det är ändå mkt för ngn som redan är överviktig. Och jag KÄNNER verkligen av viktökningen, jag får knappt igen byxorna och jag känner mig som en spärrballong…

Så till min fråga: jag har precis anmält mig till ett gym. Jag har 25 kg att gå ner och är eg inte så förtjust i tanken på att exponera min kropp på ett gym, men eftersom jag har flexibla arbetstider kan jag gå på dagtid när där är lite folk. Men jag har läst så mkt om (och växt upp med) tesen om att träning kräver snabba kh + protein för återhämtning. Jag läste några tips på en sajt häromdagen: 3 dl lättmjölk + en banan, proteindryck + banan, två grova smörgåsar med ost och paprika och ett glas mjölk eller en tallrik havregrynsgröt med bär och lättmjölk inom 30 min efter träningspass. Men finns det inga bättre sätt att ersätta förlorad energi efter träning? Vad anser/gör du?

Svara
Åse 17 september, 2011 - 09:45

Är man på fettdrift, dvs kroppen har slutat att använda glukos som främsta energikälla så behöver inte kroppen tanka snabb energi längre vid träning! Min vältränade PT kör mängder med pass i veckan + tung styrketräning på LCHF 🙂

Svara
Renée 16 september, 2011 - 20:22

jag är med 🙂

Svara
Ann 16 september, 2011 - 19:34

I´m in!
Och duuuuu, bullen under kan vara tecken på en jäkla vältränad trisse 😉
kram!

Svara
Åse 17 september, 2011 - 09:47

Haha! Puss

Svara
Pia B 16 september, 2011 - 19:15

Jag e på!!!

Att tappa fett iaf 😉

Kram

Svara
Jenjo 16 september, 2011 - 19:06

Jag är trög, fredagstrött, påverkad av vinet, eller har bara allmänt svårt att fatta… Men menar du att vi alla sätter upp eget mål och det redovisar vi här varje måndag? I så fall är jag med… Startar på måndag då… 🙂
Kramis!

Svara
Åse 17 september, 2011 - 09:46

Jaaaa 🙂 man måste inte redovisa om man inte vill man jan sporras och inspireras av alla andra också :)))

Svara
jenny 16 september, 2011 - 19:04

Jag är med!! 🙂

Svara
Nilla 16 september, 2011 - 18:41

Precis den piska/morot jag behöver! Har tänkt ta tag i styrketräningen länge nu, men har sååå svårt att komma igång. Behöver bli starkare för att orka med jobbet, men vill även bli snyggare ;-). Blev inspirerad av Monique (Lifezone) att testa Slowburn. Jag har nyligen köpt ”boken” och har snart läst ut den. Det passar utmärkt att börja på måndag. Viktmässigt är planen att äntligen bli av med de sista 3-4 kilona innan årsskiftet.
Nu kör vi!

Svara
B-M 16 september, 2011 - 18:38

I´m in 🙂
Lycka till till oss alla!

Svara
Pia Nyberg 16 september, 2011 - 18:23

Kul idé! Jag får berätta skillnafen dittill irl i Ä-holm 🙂

Svara
Anna 16 september, 2011 - 18:23

Jag är självklart med! Jag har iof redan startat, men jag är gärna med ändå! 🙂 Jag ska utforma ett mål till den 17 december jag med (fast det blir ett delmål för min del då maran är det stora målet i sommar)
Anna, taggad till tusen! 😉

Svara
Christine 16 september, 2011 - 18:06

Låter bra! Jag tidigarelägger mitt mål till 28/11 för då åker vi på två veckors semester till Thailand. Och tills dess hoppas jag ha gått ner till 75 kg. Kör hårt!

Svara
Suss 16 september, 2011 - 17:53

Jag är med!!

Mitt mål är -5 kg och toppa formen.

Du Åse…häng?!! Öööhh…var då?? Snygga armar juhe…

Marie K: Jag går på något som heter PT Online, kostar inte skjortan och du får träningsprogram (hemma eller för gym) och kostråd. Man rapporterar vikt, mått och mat 1 gång i veckan och övriga frågor får man maila 1 gång om dagen till PTn och du får feedback inom 24 timmar. Smidigt, enkelt och framförallt skönt att kunna träna hemma!

Kram o trevlig helg!
Suss

Svara
ÅsaS 16 september, 2011 - 17:45

Borde ta tag i det där, jag också… Shapa kroppen lite grann, men det är inte det viktigast – utan att få upp muskulaturen i ryggen så jag slipper få ont i den. ”Tränar” iofs styrka på jobbet, då jag lyfter, buffar, bär och kämpar med fruktlådor på 13-18 kg hela dagarna – och det är inte bara 1 låda om dagen om man säger så… 😉 Just nu känner jag mig ganska mör i kroppen -allra helst mellan skulderbladen. Så efter middagen (trattkantarellsoppa, med sonens egenhändigt plockade trattisar…) blir det ryggläge i soffan.

Kram och trevlig helg!
ÅsaS

Svara
Nelli 16 september, 2011 - 17:41

Lite extra pepping är som sagt alltid bra. Så jag hakar på jag oxå! Lycka till med din satsning 🙂

Svara
Räkans LCHF 16 september, 2011 - 17:34

Tycker du har riktigt snygga armar! De där lilla ”hänget” undertill har jag också som är 25 och tränar tung styrketräning 5 dar i veckan, tror de är att muskeln är avslappnad bara 🙂

Du kommer vara dödssnygg efter 3 månader!

Svara
Åse 17 september, 2011 - 09:52

Haha du är snäll du;))) kram!

Svara
jennie 16 september, 2011 - 17:22

Skoj!! jag e gärna med =)

Svara
marie kylén 16 september, 2011 - 17:18

Jag är med,fast jag kör bara med soppor eller schaker just nu,men vill ändå försöka komma igång..
Kan du inte tala om hur du tränar för o minska fettmassan,gå ner i vikt,vad ska man träna för nått ,er än stå på löpband i 30-60 min eller crosstrainern..
vad ska man göra sen magsittupps,eller plankan?? mer??
att fråga en personlig assistent kostar multum i göteborg,där har ingen vanlig svensson råd att skaffa..
kram

Svara
Annah 16 september, 2011 - 17:08

Ja, jag har ju mina mål som jag närmar mig sakta men säkert, men det är alltid bra med lite extra pepping. I’m in!

Svara
Susanne 16 september, 2011 - 17:08

Jag är med! Kram

Svara

Älskar era kommentarer - TACK! ♥️

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.