Energitjuveri och Topics att avhandla!

5 februari, 2018

Usch detta hålet var lite tufft att ta sig upp ur.
Energin efter Januaris bokförlossning och långdragna förkylning och familjemedlemmars influensa är låg.
I dag fick jag nog. Åsidosatte jobb som hängde över mig och gick en 1,5 timmes promenad påbylsad upp till tänderna, solglasögonen på och harlequinromans i lurarna. Krispigt kallt och snö ute med strålande sol.
Ibland är jag duktig på att följa mina egna råd jag ger. Jag VET att motion och rätt kost är det rätta medicinen så jag börjar med det.
Ingen struktur på maten under januari. Jag har ätit lågkolydratkost men det har varit mycket småätande (provsmakningar) och det funkar inte även om det är lågkolhydratkost. Jag blir bara mer hungrig av att äta i tid och otid.
Jag mår bäst med mitt sätt att äta. Förra veckan innebar dessutom mindre fett och fler kolhydrater, inget för mig!
Så nu tänker jag boosta upp energin! Massor av grönt, fet fisk, ägg, avokados, kokosolja och MCT olja, enkla råvaror med högt näringsindex! Långa promenader och tungt på gymmet! 
Väck med energitjuveriet!


👊🏻

Det är så tyst om er, behöver verkligen ert sällskap som motivation! Jag vet, jag har inte varit det bästa sällskapet här men nu gör vi en bra februari ihop eller hur!?
Hörrni, släng ur er lite topics ni skulle vilja att jag ägnade mig åt! Så får jag lite hjärngympa!
Och så kör vi frågestund om kleti och pleti! Det kan gälla mig, min kost, din kost, vikt, familj – you decide! Passa på nu!!  😄
 
LET’s GO!

67 kommentarer
0

67 kommentarer

mallan 26 februari, 2018 - 18:58

Jag ligger efter i läsandet, så här kommer en sen kram!

Svara
Åse 28 februari, 2018 - 12:27

Åh gulle – TACK! Kram tillbaka!

Svara
Nova 7 februari, 2018 - 07:56

Superblogg. Läser varje dag. En fråga jag har är. Hur ska man tänka/göra om man har ca 30 kilos övervikt och vill gå ner? Har alla dina böcker men får inte riktigt tilldet med planering och rätt tänk. Vet ju inte vad och om det fungerar!

Svara
Åse 7 februari, 2018 - 08:47

Det är bara att bestämma sig och sedan göra vad som krävs i planering för att ta nästa steg.
Ta ett steg i taget. Sätt upp tydliga mål! Målet är drivkraften bakom motivationen!
Ha en tydlig och realistisk målbild. Vad är det som kommer motivera dig att förändra din kost, att tacka nej till godsaker?
Hur viktigt är ditt mål? Vad kommer du att ha då som du inte har idag?
Försök att sätta fingret på vad det är som motiverar och börja göra idag det som får dig framåt mot ditt mål.
Vänta inte in motivationen utan bestäm dig och bara ”Gör”. Hitta viljan, du måste göra ett aktivt viljestyrt val fast du egentligen inte vill.
Med 30 kilos övervikt så måste du ge kroppen tid.
Ät tre gånger om dagen enligt LCHF handmodell (mat! Inget annat) eller efter mina recept.

Svara
Marie 6 februari, 2018 - 19:46

Är en av alla som kikar in här var och varannan dag. Testar ofta recept och återkommer till favoriterna 🙂 Men är kass på att ge feedback…. Är tacksam för jobbet du lägger ner <3 . Här käkas det msm och magnesium, tränar regelbundet och skriver alltid ner veckans tänkta träning i kalendern och allt som oftast lyder jag mig själv och tar med packad träningsväska till jobbet för att kunna gå direkt.. Vem lurar man mer än sig själv om man låter bli liksom 😉 . Pepp, pepp till dig från mig <3

Svara
Åse 7 februari, 2018 - 09:35

Heja heja!
Ja så sant! Det är bara att göra! KRAM

Svara
1 2 3 4

Tack för att du ger feedback!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.