Dag 3 & 4 PF LCHF

18 januari, 2013

Hej finisar! Blev ju ett litet uppehåll iom flytten och jag har dessutom haft r***** full så det har inte funnits så mycket datortid =)
Men jag kör ifatt lite nu :)) Jag har underätit lite dessa två dagarna, absolut inget planerat men jag fungerar så när jag har mycket kring mig, jag glömmer att äta. Men det kommer jag råda bot på i helgen =)

Dag 3 (Plåtning för mat & Hälsa så fullt upp)

Lunch kl 11:40: En chorizo på Ica Maxi med senap och ketchup, uppäten i bilen så ingen bild.. 😉

Middag kl  20:00: Ostbricka med maken och twinsen framför TV + 1 glas rött vin

 

IMG_0218

Kommer recept på ostkorgarna i nästa Mat & Hälsa!

 

IMG_0219

IMG_0035_2
Glömde ta bild med systemkameran så en mobilbild får duga 😉

IMG_0220

 

Dag 4

Som sagt denna dagen blev en enda lång fasta, absolut inte meningen men var på språng hela dagen och glömde bort..

Middag kl 19.00: Kycklingwok med wokgrönsaker och naturella cashewnötter

IMG_0244

I dag blir det både frukost, lunch och middag! =)

 

21 kommentarer
0

21 kommentarer

Ulla 19 februari, 2013 - 07:59

Är det OK att dricka en ”Magic Roiboos” på morgonen om man PF:ar? Jag brukar äta 13.00 och lättare måltid ca 18.00. Men utan morgondrinken vid 06.30 blir det oftast lite väl långt till 13.00. Jag har svårt att ändra tider för mat pga jobbet.

Svara
Hanna 30 januari, 2013 - 20:52

Hej Åse! Jag är lite nyfiken på det här med periodisk fasta. Jag har allti hört att man måste äta minst 1200 kcal per dygn på grund av att kroppen annars hamnar i svältläge. Men jag har fått många andra myter spräckta när jag börjat läsa om periodisk fasta men inte riktigt lyckats hitta något kring detta. Bör man äta 1200 kcal även om man kör PF?

Sen undrar jag också om du tränar? De flesta som skriver om pf är extrema muskelbyggare och jag själv tränar visserligen en hel del men inte alls på den nivån…

Tack på förhand!

Svara
Anita 19 januari, 2013 - 09:51

Tittar in och önskar dig en härlig lördag! Mycket fina bilder som vanligt. Ostkorgarna ser jättegoda ut. 🙂

Svara
Karin 19 januari, 2013 - 09:25

Hej Åse!
Du skriver att du använder kesella 1% tillsammans med grädde. Innehåller den kesellan mer protein än den med 10%? Jag har alltid den med 10% men ska kanske byta? / Karin

Svara
Åse 19 januari, 2013 - 17:29

Ja 1% innehåller mer protein! Ganska marginellt men jag väljer den extra proteinet före fettet och ökar fettet på annat håll.

Svara
Gabriella 18 januari, 2013 - 20:21

Hej Åse!
Fick hem din bok i förra veckan, och den är ju bara helt suverän. Sååå snygg!! Underbara recept, vill prova allt på en gång :))
Tack för all inspiration och allt du delar med dig av!

Mvh Gabriella

Svara
Carin 18 januari, 2013 - 13:43

Hoppas din dotter är bättre nu…
Både ostkorgarna och kycklingwoken ser grymt goda ut! Vad är det för sås du har på woken? Det ser så smarrigt ut.

Svara
Lina 18 januari, 2013 - 11:38

Wieeee vad kul att du är tillbaka!!!
Känns som DU igen.
Som jag skrev tycker jag Femme är en jättefin sida, men du kommer inte fram på samma sätt som här.

ostkorgarna ser verkligen smarriga ut, ser fram emot att få den tidningen i lådan.

Kram och happy fredag på dig
Lina

Svara
Åse 18 januari, 2013 - 12:05

Nej så kände jag också 🙂 KRAM fina-Lina!! <3

Svara
Anna 18 januari, 2013 - 10:39

Hej! Måste fråga om PF. Dag 3 idag. Kräks nästan av hunger fram till lunch. Håller mig sen mätt fram till 18. Sen blir jag vrålhungrig vid 23 och har haft jättesvårt att somna. Kan tilläggas att jag har haft mens de här dagarna. Tips? Tack fär att du är så grym!

Svara
Åse 18 januari, 2013 - 11:03

Hej! Kan säkert bero på mensen! Prova i någon vecka, har det inte bliit bättre så är det kanske inte din melodi! =)

Svara
Marie Halldestam 18 januari, 2013 - 10:29

Hej Åse!
Jätteroligt att din bok äntligen är ute. Jag var en av de första att förbeställa den men den har fortfarande inte kommit. Hur gör jag? Är nyfiken så jag spricker på boken… Kramar, Marie i Västerås

Svara
Åse 18 januari, 2013 - 11:04

Men ojdå! 🙁 Ta kontakt med förlaget! info (at) pagina.se och fråga var din bok är! KRAM!

Svara
Jenjo 18 januari, 2013 - 10:27

Åh vad jag trivs här hos dig när det är ”som vanligt”… 🙂
Två frågor:
1. Såg att Vickan gjort ”Pulled Pork”. Är det något man kan göra som LCHF-are? Det är ju 3 dl barbequesås… Kan man äta det?
2. Hur i hela friden gör man för att pressa blomkål/broccoli? Jag kokade och la i potatispress, men orkade inte pressa det genom hålet. Bad min sambo hjälpa mig och han orkade inte heller. (Det blev mos som var jättegott, men ändå…). Kan jag ha kokat för lite, eller är det helt enkelt p-pressen som är dålig? Eller ska ma först dela det i väldigt små bitar?
Önskar dig en supertrevlg helg!!!
KRAM <3

Svara
Paula 18 januari, 2013 - 10:50

Vet inte om Åse har något LCHF-recept på Pulled Pork men här finns det ett recept från Allt om LCHF: http://www.alltomlchf.nu/2012/11/pulled-pork-lchf.html 🙂

Svara
Jenjo 18 januari, 2013 - 11:00

Perfekt! 🙂 🙂 TACK för hjälpen Paula! 🙂

Svara
Åse 18 januari, 2013 - 11:02

Hej! tack! Nej jag tänkte göra egen barbequesås utan socker och sedan följa ett Ica recept =)

Svara
Lina 18 januari, 2013 - 11:39

Åhh toppen!!!
Är grymt sugen på att testa att göra jag med 🙂
kram igen

Svara
Åse 18 januari, 2013 - 11:06

hej vännen! Ja det är det dilemmat med Pulled Pork! Nu fick du ju ett toppenrecept!! Jag hade tänkt göra det i morgon men gör enligt annat recept jag tråcklar ihop tänkte jag!
. Man STÖTER blomkål/broccoli 😉 måste ändra i inlägget för dte är visst missuppfattningar! KRAM!

Svara
Jenjo 18 januari, 2013 - 11:23

Ha ha ha! Du skulle sett min sambos min när han kämpade allt vad han kunde. Han sa att det kan bara inte vara möjligt! Jag (som trogen Åse-fan) säger tjurigt: -Det SKA gå, för Åse gör det! 🙂
Ja, jag får väl ”krypa ” till korset och säga att jag hade fel… 😉
Jag hade oxå tänkt göra Pulled Pork imorgon, så jag kör nu efter det recept jag fick. Om du lägger ut ditt och det blir bra, så får jag ta det nästa gång! 🙂

Svara
Åse 18 januari, 2013 - 11:29

Hahaha FÖRLÅÅÅÅÅÅÅT :)))))

Svara

Älskar era kommentarer - TACK! ♥️

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.