Efterlysning: Träningslust!

10 januari, 2014

Seeeeeeeeeeeeegt!
SEGT!
1 pass BodyBalance och 1 st 1-timmes PW, det är vad jag gjort för träning i veckan.
Har ju varit halvvecka här, då barnen började skolan i onsdags. Tillräckligt för att vara ursäkt för mig, jag är ju en inbiten latmask som jag ständigt måste sparka hårt i baken. Det räckte med att julen kom för att jag skulle tappa träningslusten som jag byggt upp i höst.
Men vet ni, det är OK. Det är OK att kämpa, det gäller samma sak med kosten.
Jag har lätt för att viktminska, jag har lätt för att komma in i bra ätmönster och säga nej utan att det är jobbigt. Jag vet att sååååå många har det jobbigt, kämpar och börjar om varenda dag! Som jag har med träningen.
Men det viktigaste är att inte ge upp! Vara ärlig mot sig själv, genomskåda sina ursäkter. Förbereda och planera och vara medveten om hinder och det som får en ur fas.
Jag ska komma i grym träningsform! MIN träningsform, jag jämför mig inte med någon. Det räcker med tre träningstillfällen sen så rullar det på, men känns tungt nu, men vem har sagt att saker ska vara lätt!? =)
Nästa vecka blir det bättre! #jagkanjagskajagvill
Måste förgylla träningstillfällena och då blir väl dessa grymma!! =)
Skulle beställa lite BCAA från braiga MMSports och såg dessa! Så de åkte också ner i varukorgen =)
MXDC_gold_Tights_rightfront

17 kommentarer
0

Du kanske också gillar

17 kommentarer

Sari 23 januari, 2014 - 13:31

Undra vart resten av texten tog vägen,hehe?! Tänkte fråga dig vad du rekommenderar för BCAA när man äter lchf kombinerad med 5:2 och tränar? Tack för en härlig blogg! 🙂

Svara
Sari 23 januari, 2014 - 12:36

Hej Åse, läser din blogg varje dag och älskar dina recept! Har givetvis båda böckerna!

Svara
Maria 10 januari, 2014 - 14:34

Hej!
Jag har lite funderingar på LCHF! Jag har både dina böcker och har lusläst dom 🙂 och vet att du tränar, även fast din träningslust fortfarande har jullov 😉 Min fundering är, orkar man träna fast man inte äter kolhydrater? Jag skulle vilja gå ner ca 5 kg till, men har inte bråttom med det, jag mår hellre bra under tiden! jag tränar ca fem gånger i veckan, blandat med styrketräning och spinning! Vad tror du? Jag funderar på att LCHF men äta rotfrukter och ev någon frukt, tror du det funkar med viktnedgång ändå? Det blev många frågor ändå, ha en bra helg! Och heja på med träningen

Svara
Åse 10 januari, 2014 - 14:45

Hej! 🙂
Jag tar upp detta i inlägget om Rivstart – del 2. Läs där så hittar du svaren 🙂
Trevlig helg!

Svara
Maria 10 januari, 2014 - 15:00

hej!
tack för snabba svaret, och nu känner jag mig lite tjatigt .-)
Vad bra skrivet om rivstarten, tack för att du delar med dig 🙂 Jag gillade boostar dagen, och om jag kör rivstarten resten av dagarna, kan jag använda dina recept i böckerna då? och ”lyxa” till mig en dag i veckan 🙂

Svara
Åse 10 januari, 2014 - 15:02

Jadå så länge du har ett energiunderskott i veckan 🙂

Svara
Lina 10 januari, 2014 - 14:12

Bästa sättet att få träningslust är att hamna i en situation där man inte kan/får träna! Jag hoppas bli frisk nästa vecka igen så jag kan komma igång för nu sitter jag i soffan och kan inte göra så mycket 🙁 Så nästa vecka blir planeringsvecka med både kost och träning så har jag något att se fram emot! 🙂 Lycka till!

Svara
A 10 januari, 2014 - 13:42

Ååå snygga!! Vilken storlek har du i dessa??
Kram/A

Svara
Åse 10 januari, 2014 - 13:43

Jag tog XS! Min erfarenhet är att MXDC träningsbyxor i XS är som S

Svara
Ann-Sofie 10 januari, 2014 - 12:48

Hittar du den så skicka lite av den till mig…ok?
Skitsnygga tights och jag snygga kläder hjälper mycket! I morgon har vi prova på dag på Friskis och Svettis här hos mig, jobbar i receptionen så jag tänkte testa lite nytt jag med efter att mitt pass är gjort. Sen är helgens pass gjort:)
Fortsatt trevlig helg! kram

Svara
Åse 10 januari, 2014 - 12:52

Lovar.
hihi hoppas det blir kul!! Du får komma in och peppa mig efteråt 😉 <3
KRAMAR!

Svara
Åsa 10 januari, 2014 - 12:20

Byxorna är urläckra! Tänkte oxå lägga ner dom i min korg men storleken var redan slut

Svara
Åse 10 januari, 2014 - 12:22

Åh nääää :/ Kanske tog jag de sista??

Svara
Anita 10 januari, 2014 - 12:20

Den motionen som blir av är kanon bra! Jag har träningsdag varannan dag, men det är lättare när barnen är utflugna. Kör ett löparprogram i appen Runkeeper, det fanns olika att välja på. Träningen är varierande i morgon har jag 45 min alternativ träning ingen löpning. Ska då åka till Simhallen och simma. Träningspassen är olika utformade, ibland intervall, längre pass, kortare pass, fart lek mm. Appen meddelar när uppvärmningen är slut o vad som ska göras efter och sedan får man rapport var 3:e minut hur det går tid och längdmässigt. 🙂 Då är det träning varannan dag i alla fall det jag tog, och så kan man ta träningspåminnelse ifall man försöker glömma det. 😉
Passar mig så bra, med att bli uppdaterad under träningspasset. (y)

Svara
Åse 10 januari, 2014 - 12:22

Du är sååååå inspirerande Anita! Jag tänker faktiskt ofta på dig och 2-3 andra damer som är så duktiga med träningen! TACK för pepp och inspo! <3

Svara
Anita 10 januari, 2014 - 12:33

Tack, vad glad jag blev för svaret! Jag är så lycklig som fick komma med i en studie på sjukhuset på Neuro Rehab där det var att få hjälp med att komma igång igen efter hjärnblödningen. Tyvärr var jag innan jag kom med så passiv orkade inget och kunde inte motivera mig fast jag gillar att träna. Så resultatet blev rejäl övervikt som brev på posten. Men nu har jag inte så mycket kvar.
Sedan är det så att jag har förändrat mig eftersom läkarna inte förstår att jag överlevde med min hjärnblödning i flera dagar och inte varit medveslös något. Så jag njuter av livet, inser att livet verkligen är skört. Har fått Hjärntrötthet efter blödningen men tänker att jag lever i alla fall. <3

Svara
Åse 10 januari, 2014 - 12:39

Du är GRYM. Finns inget annat ord! Så glad för din skull! <3<3<3

Svara

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att förhindra skräppost. Läs mer om hur dina kommentarsuppgifter behandlas.