Workout Wellness Weekend

29 mars, 2016

I början av Januari spurtade jag med träningen. Jag och min partner in crime Vickan satte igång med BBG och utöver det var det styrketräning och Pilates – Jag mådde som en prinsessa och följde detta i ca 8 veckor, tills mitten av februari då VABRUARI knackade på dörren.
Sedan gick det rundgång här hemma och det var utöver en halvkrasslig tillvaro, fullskalig renovering i hall och ovanvåning = smärre kaos = ingen energi.
Lägg till utlandsvistelse på det och ni vet vart jag ska komma: Träningen har lyst med sin frånvaro i drygt 1 månad.
Sedan har jag haft stora problem med min höft/ryggslut. Jag har haft så ont att jag stundtals tänkt: Jag måste ha en tumör, jag måste få en magnetröntgen, dessa tankar har kommit på nätterna när jag gång på gång vaknat av smärta, ja vid varje gång jag vänder mig.
En ond cirkel, jag har mer ont när jag inte tränar och har jag ont så känns inte gymmet lockande.
Så, inga ursäkter bara en förklaring till varför jag tappade sugen och motivationen.
Men det ÄR ok att tappa gnistan ibland, så länge man hittar tillbaka!
Och nu är jag på gång igen!


Jag har börjat om med BBG1 (runda 2) och utöver det blir det styrketräning och Pilates på gymmet (Aktiverum).
Mitt hemmagym har dessutom fått agera klädgarderob medans ovanvåningen renoverades men nu börjar det ju bli ordning här och jag har fått tillbaka gymmet!
DSC00173
DSC00178-Redigera-2

Nytt från R Sportswear, det får en alltid på gott humör!
DSC00181-Redigera

Älskar tröjan! Som är öppen i ryggen! ❤️

Efter träning idag blev det ägg! Så klart! Ägg, fisk, skaldjur och grönt – bästa energiboostarmaten i mitt tycke.
När jag slarvat lite med kosten en tid så har jag ett enkelt sätt att komma tillbaka till bra vanor igen och det är inte att räkna kalorier eller kolhydrater utan det är två saker:
1. Jag komprimerar mitt matfönster och äter under en 4-5 timmars period.
under den tiden jag äter så väljer jag att äta:
2. Hela råvaror, som är koncentrerade på näring. T.ex: Fågel, fisk, ägg, skaldjur, till det grönsaker och en fettkälla. I tallriken nedan är laxen fet och jag har MCT olja på salladen.
Att skippa belöningsmat som grädde & creme fraiche (behöver ju inte nämna socker och mjöl väl?) och bara hålla det simpelt – det funkar mycket bra!
Rent och Naturligt helt enkelt!
012A2465

Ni undrar kanske över titeln?
Jo! Den 23-24 april så ska jag och Victoria iväg på en skön och lyxig träningshelg på Falkenbergs Strandbad! Längtar såååååå!
Egentligen är det fullt men jag fick höra att de kan släppa några platser till men I DAG är SISTA dagen!!
Ni kan läsa mer HÄR.
Nu ska jag måla en byrå! Så take care så hörs vi =) KRAMAR!

Annonslänkar via APPRL

Vecka 32 TIPS

 

Vill du ha mer inspiration och tips på goda 56kilo recept varje dag? Gilla då 56kilos sida på facebook så får du dagligen massor med mattips från mitt arkiv i ditt flöde.


10 kommentarer

Beatrice 1 april, 2016 - 06:01

Varifrån är den fina tröjan?

Svara
Åse 1 april, 2016 - 08:35

Hej! Det står under bildtexten =) Röhnisch 🙂

Svara
steffie 30 mars, 2016 - 08:57

Vad är BBG för någonting!
/Steffi

Svara
Åse 30 mars, 2016 - 10:01

Det är ett träningsprogram från Kayla Itsines: http://www.kaylaitsines.com

Svara
Jenjo 30 mars, 2016 - 08:30

Inte för att verka taskig, men det är lite skönt att höra att även mina idoler kan tappa farten ibland. Känns som om det är ok att jag också gör det. Men nu är även jag superladdad och tog en cykeltur igår och är laddad för hemmaträning ikväll. 🙂
Måste få igång lite kondition och energi tills nästa fredag, då vi åker till Prag för att semestra (och promenera) i 5 hela dagar! 🙂
Kramar

Svara
Karin 29 mars, 2016 - 19:11

Hej Länken funkar inte.

Svara
Anette 29 mars, 2016 - 17:03

Vad roligt att du gör så, helt ny på området överhuvud taget och kämpar för att gå ner i vikt.
Aldig haft problem i hela mitt liv med vikt sötsug eller bantat, men efter ett par år av elände o tröstätande,stilla sittande.
Så måste jag bara ta tag i det för att må bra.
50+ dessutom så det kanske gör det tuffare?
Exakt så blev det för mig för ca 2dgr sen och kände att jag kanske sabbat allt failade med choklad!! jag vet.
Logiskt sett så håller man sig bättre med din metod. inte fullt hemma än skippat mjöl o gluten men droppade på hallon vinegrett på salladen!!!!
Framledes så känner jag att jag måste kunna äta allt men inte alltid och inom rimliga mängder.
ÄLSKAR mat o smaker framför allt
Skam den som ger sig ska tillbaka till normalt tänk o matvanor utan räkenskap o sånt.
Kanon recept, tips o tänk du har, sunda normala, tack

Svara
Jenny 29 mars, 2016 - 15:44

Härligt att höra att du är på banan igen 🙂 solen energi och längdskidåkningen ger mig energi just nu när vi står inför att flytta fr. 160 kvm till 75… spännande utmaning men det ska nog fixa sig. Kram

Svara
Helena 29 mars, 2016 - 14:23

Hej, hur menar du med ”Jag komprimerar mitt matfönster och äter under en 4-5 timmars period.”
Jag förstod inte riktigt? Hälsar och undrar //Helena

Svara
Åse 29 mars, 2016 - 14:27

Periodisk fasta 🙂 Man förlänger den naturliga nattfastan, i mitt fall innebär det att jag äter frukost på eftermiddagen och äter mina 2-3 mål under en kortare period. Detta balanserar upp mina mättnads och hungershormoner och jag har haft det som kostlivsstil sedan 2012 och mår som bäst då. Jag är mindre sugen på skräp då.

Svara

Älskar era kommentarer - TACK! ♥️

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.