Tryckfelsnisse

4 januari, 2015

Trots fyra skarpa korrekturläsare så har tryckfelsnisse och den mänskliga faktorn ändå varit i farten i nya boken.
Som alltid så ändras fel i eventuella omtryck. Jag/Vi är alltid tacksamma att ni rapporterar in fel som ni hittar!
På sidan 126 – Räkpizza så har det dessvärre fallit bort ord och meningar när boken layoutades.
Här kommer därför den korrekta receptbeskrivningen:
Så här gör du:
Sätt ugnen på 200 °C.
Vispa färskosten slät. Vispa sedan ner övriga ingredienser som ägg, ost, kryddor och psylliumfröskal.
Smörj en ca 28 centimeter i diameter rund form med löstagbar kant.


Lägg ett bakplåtpapper över botten och spänn fast kanten. Klipp rent överstickande papper.
Förgrädda botten i 20-25 minuter.
Bred pizzasåsen ovanpå. Lägg på halva den rivna osten.
Lägg sedan på skinka, räkor, curry, jordnötter och till sist resterande ost.
Gratinera i ugnen i cirka 10 minuter.
Låt stå ett tag före servering.
Servera med lite Pizzasallad, även bearnaise är jättegott till! 
012A4930
 

 

Vill du ha mer inspiration och tips på goda 56kilo recept varje dag? Gilla då 56kilos sida på facebook så får du dagligen massor med mattips från mitt arkiv i ditt flöde.


16 kommentarer

Anette 15 maj, 2015 - 02:31

Hej Åse!
I receptet på sid 114, kantarellsoppa med ädelost, ska det vara 5 Liter vatten?? Jag tror alldeles säkert att soppan är jättegod, men det låter lite väl mycket…
//A på Ö

Svara
Åse 15 maj, 2015 - 10:20

Yes stämmer bra! Det blir 2 dl soppa per portion.

Svara
Anette 17 maj, 2015 - 17:45

Nu har jag räknat och räknat, men får inte ihop det….ska det inte vara 5 DECILITER vatten i stället för 5 LITER vatten..?? 2 dl soppa x 4 pers måste väl bli 8 DECILITER..? 5 dl vatten + 3 dl grädde. Hjälp mig att räkna.

Svara
Åse 17 maj, 2015 - 18:08

Ja men herregud, klart det ska vara 5 DECILITER!! Kopplade inte innan! Att jag inte fått fler rapporter om det?
Tack, lägger in som kommande korr!!

Svara
Pernilla 21 januari, 2015 - 15:08

Nu har jag uppdaterat receptet i boken, men står det inte fel också i receptet till pannkakor på sid 97? Det står 1 dl mandelmjölk, men skall det inte vara mandelmjöl? Det är ju grädde i också? Vill gärna veta, så att det blir rätt när jag skall göra dem.
Har alla dina böcker, tack för en härlig inspiration!

Svara
Åse 21 januari, 2015 - 15:12

Hej! Nej det ska vara mandelmjölk 🙂 jag rek att man undviker komjölk, grädde är bättre än mjölk pga mindre mjölksocker och bättre fettprofil.

Svara
Annica Lundgren 11 januari, 2015 - 15:01

Hejsan svejsan….
Har egentligen en fråga bara…
Har du presenterat vinnarna av din nya bok ????
Jag kanske har missat detta…
Den verkar kanon trevlig och jag hoppas på tur….
Behöver verkligen inspo just nu, är inne i en svacka… med knä ont och ide torka när det gäller vad vi skall äta och ja…..allt känns lite off just nu….
Ha det gott från mig…

Svara
Åse 11 januari, 2015 - 15:07

Hej! Tävlingen pågår på instagram och du hittar tävlingsinfon på min instabild om tävlingen =)

Svara
maja 5 januari, 2015 - 00:11

HALLÅ VAD GOD!!
Gjorde din citronpaj ikväll.. Herregud va fräsch! Folk kommenterade inte ens om det var LCHF (vilket ju inte är så ovanligt att man bjuder på LCHF bakverk tyvärr..)
Serverade med lätt tinade hallon och grädde. MUMS. Det enda som var negativt, om jag ska ha något att klaga på, var väl att det inte blev över någon paj-bit över till imorgon..
För övrigt: Tack för en sjukt bra blogg Åse, ditt personliga sätt att skriva på, ditt så enkla och humanistiska tänk på lchf, ditt driv, dina recept allt det där gör hela din blogg otröttbar och gör dig som min största LCHF inspiratör.
TACK

Svara
Åse 5 januari, 2015 - 15:22

Tack rara Maja! Blir stolt och glad! ♥

Svara
isa 4 januari, 2015 - 22:06

Hej! Har just nu hittat till din fantastiskt inspirerande blogg! Vi har samma smak både i inredning och kläder. Jag har aldrig testat någon slags ”diet” pga att jag är normalviktig. Däremot har jag ett sötsug from hell som jag tänkte bli av med ! En fråga, det sägs att man inte ska äta mer än en tsk chiafrön per dag, vet du varför? En annan fråga, vilken bok är du mest nöjd med? Vilken tycker du (eller andra läsare) är den bästa att börja med? Hoppas att du fortsätter att blogga!!!
Kram/ Isa

Svara
Anna Haeggman 4 januari, 2015 - 21:41

Jag har önskat mig din bok i födelsedagspresent. (eftersom jag lovat mig själv att INTE köpa fler mat/bak eller träningsböcker) Men om jag får en det kan jag ju inte rå för. 😉
God fortsättning!

Svara
Åse 7 januari, 2015 - 14:07

Haha smart, smart! =) Stor kram!

Svara
Linda 4 januari, 2015 - 20:46

Det är sånt som händer men vad fint att du ger receptet här istället. Och BOKEN! Den ser fantastiskt ut, tänker bara hur du och andra har jobbat med dem för att få den så fin! Bra gjort!

Svara
Bettan 4 januari, 2015 - 18:53

Hej! Efter några år med liten son med grava sömnstörningar så har vågen skenat iväg, tröstätare, ätit fel och slarvigt pga utmattning, nu snackar jag stora felsteg.. Jag är enorm och är less på det. Blev väldigt inspirerad av din sida. För dieter där man går hungrig i början funkar inte, kroppen skriker efter energi och jag får den inte via sömnen så då blir man hungrigare och trycker i sig fel. Har varit och handlat, så imorgon startar jag med recept härifrån.. Några tips på typiska nybörjarmisstag?

Svara
Laila 4 januari, 2015 - 18:47

Sånt kan hända den bäste! Sonen och jag har bläddrat igenom boken och hittat många nya recept vi ska testa 🙂 Idag blev det pulled chicken sallad och vi var rörande överens om att det var MYCKET godare än pulled pork (ditt recept som också varit en favorit) .
Körde dessutom några av styrkeövningarna i boken idag, är mycket nöjd med mitt köp!
Varma hälsningar
Laila

Svara

Älskar era kommentarer - TACK! ♥️

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.