Snabblagad pizzadeg med 2 ingredienser

16 april, 2019

innehåller annonslänk

God morgon!

Första natten i nygamla sovrummet!
Underbart!

Ingen inredning i WIC, inga gardiner eller sängbord eller lampor haha men en säng, TV och byrå =)

Tidig tid hos tandläkaren och nu väntar löpbandet, lite överkropp och sedan 75 min Yin Yoga – Wunderbaum!

Jag måste tipsa er om det här receptet! Inget lågkolhydratrecept men om ni liksom jag har utrymme / fixar mjöl och socker emellanåt så är detta ett snabbt och enkelt pizzabottenrecept. Hemmalagat är ju alltid bäst =)
Detta receptet hittade jag på amerikanska sajter och det är såååååååå bra!

Två ingredienser och utan jästid, kan inte bli enklare eller hur!?
Self Rising vetemjöl och grekisk yoghurt somär 0% Vet inte om det går med fetare?
(OBS Self Rising innehåller bakpulver)
Har ni inte self rising? Gör egen genom 2,5 dl vetemjöl special + 1,5 tsk bakpulver + 1/2 tsk salt
Jag smaksätter med lite salt och vitlökspulver för mer smak.

Vi åt detta i fredags tillsammans med en god Ripasso så ni får ett tillhörande vintips 🙂
På vår pizza hade vi tomatsås, lagrad riven ost, tryffelsalami, svarta oliver, champinjoner och ruccola – Fräscht och så GOTT!

Även då det innehåller vetemjöl så blir det inte alls samma matkoma etc som med pizzeriapizza.

Vi drack Castelforte Valpolicella Ripasso till – grymt trevligt!

Invigde mina nya glas från Chef & Sommelier! Open up serien.


Jag har ju champagneglasen och nu blev det 6 st 47 cl och 6 st 55 cl – Älsk på dem!

Ni hittar dem HÄR

Här kommer receptet!

Skriv ut

Snabblagad pizzadeg med 2 ingredienser

  • Författare: Åse
  • Portioner: 1 stor rund pizza 1x

Scale

Ingredienser

2,5 dl Self Rising vetemjöl (Kungsörnen)
2,5 dl grekisk yoghurt 0% (vet inte om det går med fet?)
1/2 tsk salt
vitlökspulver


Instruktioner

Förvärm en plåt i 300 grader i ca 30 minuter.
Sänk värmen till 190 g en stund innan pizzan ska i ugnen.
Blanda ihop Self Rising vetemjöl med yoghurt i en matberedare. Krydda. Blanda ihop under 3-4 minuter.
Ta upp på mjölat bord och knåda degen. Den är kladdig men arbeta in lite mjöl så den går att platta ut på bakplåtspapper.
Lägg på ingredienserna och lägg på den heta plåten. Grädda i ca 20-25 minuter.


Annonslänkar via APPRL

Vecka 32 TIPS

 

Vill du ha mer inspiration och tips på goda 56kilo recept varje dag? Gilla då 56kilos sida på facebook så får du dagligen massor med mattips från mitt arkiv i ditt flöde.


4 kommentarer

Therese 22 februari, 2020 - 22:19

Blir det bra även om man inte förvärmer plåten? 😊

Svara
Åse 22 februari, 2020 - 22:20

Jadå men alla pizzor blir alltid bäst om de gräddas på förvarma plåtar.

Svara
Rebecka 8 juni, 2020 - 13:15

Jag hittade detta recept på en amerikansk sida. Där gjorde dom bagels! 😍 Tänkte testa det. Men såg även detta och säger bara wow! Kommer att testa! Men jag undrar… Om man skulle vilja ha det lite grövre? Har du några tips? Kan man blanda i frön i degen? Kan man blanda i tex ost eller fler kryddor i degen? Många frågor 😂 men såååå tacksam för svar ❤️

Svara
Åse 8 juni, 2020 - 14:40

Hej!
Du kan absolut blanda ner fröer i degen! Och säkert lite ost också, kruskakli gör ju också degen lite grövre och saftig, kanske att du måste öka mängden yoghurt nååååågot.
Kram kram och berätta hur det blir! Vi gör denna degen ofta, senast igår! =)

Svara

Älskar era kommentarer - TACK! ♥️

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.