GYMSTART HT 19

15 augusti, 2019

Ni ser Fru Falkman Fredrikson med sommarkroppen på väg till gymmet för första gången sedan slutet på Maj!
Ska bli SÅ skönt! Min kropp är inte i skick för 2 mer eller mindre lata månader. Ländryggen värker, bröstmusklerna är tighta och det ska bli ljuvligt att komma igång igen!
Lite skräckblandad förtjusning att träffa min PT Thessan idag dock haha!

Nytt schema kommer den 25/8 då ska jag boka in mina pass (Body Balance och Yoga) och utöver det blir det ju styrketräning och morgonpromenader.
Hur ser era träningsplaner ut? Ni knske inte förändrar något utan har varit grymma och tränat hela sommaren?

Ser på NYMO och surströmmingspremiär. Aldrig ätit surströmming faktiskt!


Men blev väldigt sugen på sill eller skaldjur ikväll med någon god paj! Kan vara så att det får bli något sådant 🥳

Jag tänkte tävla ut några ”Åses kök”  till er! Kan det vara något?
Många som vill komma igång med bra vanor nu till hösten och Åses Kök innehåller inte enbart goda recept för ett hälsosammare liv (och viktminskning) utan även fool proof verktyg och allt ni behöver veta för att lyckas med lågkolhydratkost!
Lägger upp i eftermiddag eller i morgon så kika in!

KRAM! 💜

 

 

12 kommentarer
16

12 kommentarer

Ina 17 augusti, 2019 - 11:37

Ashwagandha äter jag… Funkar toppen! Läkaren sa… Att vad du än äter så fortsätt med det du gör.. Dom gör så att jag mår bättre… Ligger i skilsmässa och den hjälper mot min stress/mående… Kommer fortsätta med dom ett bra tag till 😊. Kram påre! ❣️

Svara
Åse 18 augusti, 2019 - 12:41

Åh men vad ledsamt att du har det lite tufft nu vännen! Största kramen till dig! ❤️

Svara
Therése Avoltén 16 augusti, 2019 - 10:11

Jag har faktiskt tränat rätt bra i sommar – brukar inte lyckas riktigt så bra men i år har jag hållt igång. Skönt framförallt nu när den vanliga träningen dragit igång… 😉 så träningsvärken är under kontroll 🙂 Jag tränar normalt Bootcamp utomhus 2 dagar i veckan och inomhus (crossfitaktigt) 1 gång i veckan. Fantastiskt roligt! Borde lägga in ett rörlighetspass men ja det blir liksom inte av.
Kör hårt och hoppas kroppen inte blir alltför chockad av träningen!
/Therése

Svara
Gunnel Ståhl 16 augusti, 2019 - 09:17

Jag har också pausat träningen under sommaren, hade intentionen att gå långa härliga promenader och köra lite övningar men av någon underlig anledning så blev det inte så. Surströmming åt vi i sommar när vi hälsade på goda vänner i Norrland, jag tyckte inte att det var jättegott men min man ”glufsade” i sig med god aptit. Jag föredrar vanlig sill, mycket godare. Boken ser jag fram emot att du ska tävla ut. Ha en fin helg!

Svara
Katariina 16 augusti, 2019 - 08:38

Jag har hållit igång hela sommaren och jag brukar inte ”ta semester från träningen”. Vi är ofta bortresta stora delar av semestern men då blir antingen PWs på morgonen, löprunda, träning med miniband eller effektiva och komprimerade pass på hotellgymmet. Nyckeln är kontinuitet och istället för tung styrketräning så blir det mer ”underhållande” träningen. Det gör å andra sidan att man håller igång hela tiden och tröskeln att gå till gymmet sen efter semestern är inte alls hög.

Det pratas väldigt mycket om motivation och hur man ska hålla motivationen uppe när det kommer till träning. Jag vill hävda att det inte handlar alls om motivation utan det viktigaste är att man hittar sin grej; styrketräning, löpning, boxning, spinning vad som helst. Sen steg två är att få in en rutin; planera in träningen och sätta av tid. Inte hålla på och känna efter för då blir det sällan av. Jag brukar jämföra träning med att gå till jobbet; man skriver på ett anställningsavtal och då har man committat sig till att gå dit. Man känner inte efter varje morgon om man vill gå till jobbet eller inte; man bara gör det. Och så borde man tänka med träningen också och bara göra det. Man ångrar aldrig ett träningspass! Även om jag tränar fyra-fem gånger i veckan är jag inte motiverad varje gång. Men jag gör det ändå och det känns alltid såå himla härligt efteråt! Hade jag tränat bara när jag kände för det hade det inte blivit av mer än kanske ett par gånger i veckan.

Lycka till med träningen! Hoppas det känns skönt i kroppen idag. =)

Svara
Åse 16 augusti, 2019 - 09:22

Håller så med!!!
Det sa Leila alltid till mig: Se det som ett beting!”
Som du säger, något man bara gör!
Jag projicerar ofta genom att säga till mig själv: ”Jag är en sådan som tränar”
och så är det, har tränat varje vecka sedan jag började på allvar augusti 2014 Ja förutom hela juli detta året då 😂 fast jag är så aktiv i mig själv att det är ok!
Härligt inlägg! Tack för den! 💜

Svara
Åse 16 augusti, 2019 - 09:23

Och ja! Det känns idag 🤣 Lär kännas mer imrg! Gott det! 🔥

Svara
Sunny 15 augusti, 2019 - 21:47

Ja den boken får du gärna tävla ut 🙂

Svara
Anna 15 augusti, 2019 - 20:28

Jag tränar nästan mer på sommaren när hela familjen är ledig (har två små barn). Springer dock mer och styrketränar mindre. Blir ca 2-3 löppass och 2-3 styrkepass. Lite morgonpromenader och ett och annat cirkelpass när tiden är mer knapp.

Svara
Linda 15 augusti, 2019 - 11:04

Har haft 2 nästan 3 lite latare veckor dör jag bara fick till 1 löppass och ett styrkepass med skivstång hemma. Men hållit fast vid mina minst 10000 steg om dagen iallafall. Nu sista semesterveckan har jag trappat upp och hunnit med ett löppass och två styrkepass hemma hittills denna veckan. Man behöver en liten paus ibland helt enkelt, men man mår som du säger helt klart bättre med träningen. 💪🏻😊

Svara
Anna B 15 augusti, 2019 - 10:16

Ja här har jag försökt gymmat hela sommaren förutom 1 vecka då vi var borta. Jag styrketränar 2 ggr i veckan, yin yoga 1 dag och promenerar varje dag, så ser mitt vanliga schema ut om det inte är nåt annat som händer.

Svara
Åse 15 augusti, 2019 - 10:19

Härligt!! Bra där! 💪🏻

Svara

Älskar era kommentarer - TACK! ♥️

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.