Checklistan

2 december, 2009

Nu när jag börjat räkna (Pro)points igen så tänkte jag börja uppdatera checklistan igen, dels för att jag vet att många saknat det och sedan för att det så såklart hjälper mig 😉

Det har inte varit lätt att komma tillbaka efter helgen, som sagt jag är ju en sockerknarkare och med tanke på de trillioner kalorier och litervis socker jag måste fått i mig i både lördags och söndags (fest båda dagarna) så har det varit tungt. Måndagen gick bra MEN jag satte i mig hemmagjord saffransglass, i går var bra MEN jag satte i mig en 100 g mjölkchokladkaka så from idag uppdaterar jag checklistan OCH jag lägger Propointsen på lågkolhydratkost i några dagar tills jag avgiftat mig.
Det är ju en vecka till VV vägningen (inställt idag pga utbildning) så det känns helt OK att det blir omstart from idag. Lär väl inte resultera i några direkta minus nästa ondsg med tanke på helgen men det är OK, så länge  jag sköter mig och kommer in i det ordentligt denna veckan så lär det rätta till sig till nästa gång.

KRAM

45 kommentarer
0

45 kommentarer

Ann-Sofie 2 december, 2009 - 23:53

Tack för recept och kul med checklista som man kan kolla för inspiration. Jag ska på första vägningen i morgon kväll. Tyvärr kunde jag inte hålla mig från vågen här hemma, och trist nog verkar jag inte ha droppat så mycket … Men det är väl svullokilona från USA-resan som kommer lite i efterhand. Lycka till med din ”rening”!!! Det är nog bra att köra så. Jag har faktiskt lyckats en hel vecka nu utan godis och fikabröd (och det är DUKTIGT för att vara jag … största gottegrisen alive).

Svara
Jenina 2 december, 2009 - 21:00

Kul o följa dej när du återigen testar vv! Är också lite sugen o gå dit, men har inte gjort det än. Du betalar inget nu va eftersom du är guldmedlem?

Svara
Åse 2 december, 2009 - 22:07

Jag betalar 120 kr som månadsmedlem, dvs efftersom jag använder VV’s interaktiva redskap =)

Svara
Ida A 2 december, 2009 - 19:55

Imorgon kanske jag ska gå till VV ändå i Gävle. En kollega var också sugen att börja så om vi hinner till sista vv möte så kommer vi att gå annars får vi snällt vänta ett tag till! Kramis Ida A

Svara
AnnicaP 2 december, 2009 - 17:41

*suck*
Det här med kämpandet med vikten är nog ett livslångt projekt… Du är så duktig som tar tag i det direkt, om du har haft några utsvävningar.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: du är fantastisk och en stor inspirationskälla.

Kram!

Svara
Pia B 2 december, 2009 - 17:30

hej sötnos.

jag kämpar oxå med vikten, är på 64 kg ca just nu.. men urk vad tufft det är. speciellt på vintern… vill sågärna ner innan våren är här för jag vantrivs ngt hemskt i min stora -8för mig) kropp.

hur hittar du inspiration att fortsätta när du hardina svackor?

kram

Svara
Sara 2 december, 2009 - 16:13

Tack tack! Behöver all inspiration jag kan få.Känner att man kör många samma middagsrätter hela tiden.
kram

Svara
Pernilla G 2 december, 2009 - 16:12

Vad spännande att följa dig Åse och alla andra som börjar nya VV-programmet. Det verkar som de gjort en stor förbättring! Själv hänger jag kvar på LCHF ett tag till, det börjar hända grejjer nu…skönt när jeansen släpper taget om rumpan lite:)

Svara
Anne 2 december, 2009 - 15:47

Hur många pproints skall du äta? och hur många veckoppoints?

Svara
Aika 2 december, 2009 - 15:31

Åh vad bra att du uppar checklistan, så kag kan tjuvkolla lite. Ska på firmafest på tor, sen blir det nya bullar här med! Puss

Svara
Jenjo 2 december, 2009 - 13:54

Jag är oxå en i ledet som blir glad över att du tänker uppdatera din checklista. Det brukar vara en mycket bra inspirationskälla… 🙂
Ha det fint!
KRAMIS

Svara
1 2 3 4

Tack för att du ger feedback!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.