Veckomeny för viktminskning

10 januari, 2016

Hej sötisar!
Ni är sååååå många som mailat, skickat instagramdirekt och velat ha färdiga menyer för viktminskning och därför tänkte jag göra er glada och göra det 😉
Jag har ju en uppsjö av recept dels från blogg men även från mina fyra böcker, jag har även supermycket fakta kring hur man bygger en viktminskningskost här i bloggen men jag förstår att det kan vara svårt att få ihop pusslet och givetvis har inte ni alla tillgång till mina böcker!
Jag ska sätta mig i morgon och göra en veckomeny där jag även fyller på med mina tankar kring valen av recept/livsmedel och viktminskning – livsstilsförändring i övrigt! Because i love you 😉
Men, eftersom du kanske vill starta redan i morgon så kommer här första dagen!
Måndag:
Vätska: Kaffe, te, 2 liter vatten
Rek. kosttillskott: Omega 3D-vitaminSelen


Tips: Sitt ner när du äter, tugga långsamt.
Frukost:
Omelettwrap alt ugnsstekta ägg, gärna 1 kopp kaffe med 1 msk kokosfett eller MCT
Lunch: 1 handflata protein (2 ägg eller 1 kycklingfilé eller 1 burk makrill eller 1 burk tonfisk) + 1-3 msk smör eller 1-3 msk fet dressing eller 1 avokado (mindre mängd fett till makrill och lax) + 1 stor hand av bladgrönsaker eller broccoli eller andra gröna grönsaker.
Middag: Grekisk kycklingsallad med citrondressing
Hungrig eller sugen? 5 paranötter
 
05112008-IMG_4971 (kopia)

START vid min egen kostomläggning till lågkolhydratkost 2009
Stay tuned! KRAM

61 kommentarer
0

Du kanske också gillar

61 kommentarer

Anna 10 januari, 2016 - 23:00

Varför har jag inte hittat hit förrän nu?! Tycker mycket om din ton och att det inte är så fanatiskt som det gärna blir i lågkolhydratkretsar 😉 Plus att dina recept verkar genuint goda!
Har kört en modifierad variant av Ultika Davidssons kickstart (dvs konstruerat om recepten en del) och känner mig redan lättare och mindre runt magen efter första veckan, men vill ha mer receptinspiration = hamnade här. Så tack för en fantastisk sajt!
Glada hälsningar Anna
Ps: jag tycker inte alls om kokta ägg, stekta ägg eller omelett men vet också att de är bra o energitäta livsmedel – kan avokado vara en okej ersättning tex vid frukost? En avokado istf två ägg? Med lite extra protein till?

Svara
Åse 10 januari, 2016 - 23:45

Avokado är en fett och proteinkälla så tex fet fisk istället för ägg är grymt!

Svara
Jennie 11 januari, 2016 - 12:43

Tack! Tål inte ägg (gulan) så jag känner att så många LCHF-recept går bort för mig, men jag ska testa avokado och fet fisk istället till frukost ibland. Körde keso/grädde och bär imorse. Inte det bästa, men iaf ok tänker jag. Läste dina två böcker som jag har igår för inspiration och känner mig peppad! Kram

Svara
Anette 10 januari, 2016 - 22:52

Åh…tack snälla! Vilken fin present! Bamsekram

Svara
Annika 10 januari, 2016 - 22:48

Tack för peppen! Nu kör vi igen!

Svara
Christine 10 januari, 2016 - 22:35

Såå glad, du är en stor inspirationskälla, jag har flera av dina böcker men följer dig också här (hela tiden) .. Bra med lite extra pepp och tips nu när man sätter igång efter jul igen. Stor kram

Svara
Tina 10 januari, 2016 - 22:21

Åh va bra o snällt av dig att ge oss dagliga menyer, är så mycket lättare, tack! ?

Svara
Malin Henriksson 10 januari, 2016 - 22:19

Du är BÄST!!!! Precis vad jag behöver efter alla helger 🙂
Nystart igen. Såååå skönt det ska bli. Tack
Mvh/
Malin

Svara
Catharina Stenholm 10 januari, 2016 - 22:06

Hej och stort tack för denna meny! Jag köpte för någon vecka sedan din första LCHF-bok, och har den senaste veckan lagat mat efter dina goda recept! Hela familjen gillar maten och för första gången på länge tycker jag att det är kul med matlagning! Jag har inte vågat väga mig, men tycker att kläderna sitter något lösare, humöret är jämnare och jag känner mig nyttigare. Så, stort tack för inspirerande blogg och kokbok!

Svara
Jonna 10 januari, 2016 - 22:03

Tack Åse för dag 1 och för att du ska bjuda på en matsedel. Jag har 3 av dina böcker och har hållt på med lchf ett tag men hoppas på lite inspiration och kunskap jag kan ha missat.
Du har verkligen ett piggare utseende numer. Du var fin på före fotot också men din energi på nyare bilder skiner starkare ?.

Svara
Diana 10 januari, 2016 - 22:00

Du är så grym med dina mål och motivation, med allt du har gjort och åstadkommit. Du är framgången själv tjejen. Heja dig!

Svara
Liv 10 januari, 2016 - 21:54

Är SÅ tacksam för alla tips och pep!
Du gör det mycket lättare för oss alla att lyckas med kost och motion, samt ett hälsosamt tänk.
Jag blir i alla fall väldigt inspirerad!
TACK!

Svara
1 2 3 4

Älskar era kommentarer - TACK! ♥️

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.