Slut på denna helgen!

1 april, 2012

Jag och Tove sitter på Bromma och äter. Träningsvärk Deluxe och endorfinhöga efter en helg med fokus på naturlig mat och naturlig träning. Dagen avslutades med mördarpass (Crossfit) och Tribal Yoga som var allt annat än lugnt och avslappnande. Jag är stolt över min kropp som klarat av så mycket träning! Tove har varit det perfekta ressällskapet, vi har haft så kul och mysigt ihop!
Jonas föreläsning om LCHF & Träning var super! Han visade på fördelarna med lågkolhydratkost i kombo med träning och även hur man träningsanpassar LCHF. Han tog även upp periodisk fasta! Ser fram emot att läsa hans bok som nyss kommit ut! 20120401-190704.jpg

20120401-192616.jpg

20120401-212645.jpg

Du kanske också gillar

9 kommentarer

Agnes 10 april, 2012 - 21:57

Hej Åse! Väldigt välarbetad och fin blogg!
Jag äter lchf sen ett tag tillbaka med portionsstorlek ungefär som på bilden tillhörande detta inlägg. Jag skippar inga mål, 3-4 om dagen. Men jag är hungrig jämt!! Jag försöker träna men svimningskänslan gör det näst intill omöjligt. Jag har väldiga koncentrationsvårigheter.
Är det meningen att det ska kännas som svält? Och går det att gå ned i vikt utan att dö en smula?

Svara
Åse 10 april, 2012 - 22:03

Nej hungrig ska man inte vara på lchf! Svårt att svara utförligare så här utan att se vad eller hur mkt du äter, kan finnas många olika anledningar.

Svara
Anso 2 april, 2012 - 12:56

Hej Åse,

Har läst din blogg ett tag nu och tycker du har vettiga åsikter och tankar gällande mat och hälsa. Jag har själv käkat enligt lchf några veckor men vet inte om det är något för mig pga olika anledningar. Älskar doch, verkligen älskar frukosten jag brukade äta som bestod av TY med hallon, blåbär och en skvätt grädde. Jag skulle vilja fortsätta med den frukosten fast sen äta ”vanlig” mat. tror du det blir fel? Tänkte på mängden fett jag får i mig då och sen äta vanlig mat på det. Blir då både fett OCH kolhydrater. Kommer jag gå upp på det tror du? Jag tar ju givetvis inte lika mycket grädde utan kanske en tsk istället. Vore mycket tacksam om du tar dig tid att svara mig då jag grubblat mycket på detta.
Tack på förhand och tack för en härlig och inspirerande blogg

//Anso

Svara
Åse 2 april, 2012 - 15:42

Det är jättesvårt för mig att säga eftersom jag inte vet vad du anser vara ”vanlig mat” eller i vilken mängd. Alla kolhydrater som man inte förbränner fettlagrar man, fördelen med att äta fetare produkter även till kh gör ju att man äter mindre av kolhydrater. Jag tycker att du ska fundera på vad din kropp vill äta. Går du upp i vikt äter du för mycket kolhydrater, inte fett.

Svara
maja 2 april, 2012 - 09:09

LÅter som en härlig helg!

Svara
Michelle 1 april, 2012 - 23:35

Jonas vem och vilken bok?

Svara
Anna 1 april, 2012 - 23:09

Vad anser du om övriga talare? Jag har läst ganska mycket negativa kommentarer på andra träningsbloggar, vore intressant att höra vad du tycker om de två mer kända lchf-förespråkarna …
Fint att helgen var lyckad!

Svara
annika karlsson 1 april, 2012 - 21:50

LÅTER HELT UNDERBART MED EN SÅDAN HELG, MED MASSOR AV TIPS AV BÅDE MAT OCH TRÄNING. SKULLE OCKSÅ KUNNA TÄNKA MIG NÄGOT SÅDANT, KAN VEM SOM HELST ÅKA PÅ NÅGOT SÅDANT?, VAD KOSTAR DET OCH NÄR ÄR DET NÅGOT LIKNANDE NÄSTA GÅNG? GÖTEEBORG?
kRAM ANNIKA

Svara
Fru M 1 april, 2012 - 21:31

Låter som en riktigt intressant helg.

Svara

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.