Ska vi komma i form?

14 augusti, 2013

Efter helgen börjar mina barn i skolan och det innebär RUTINER och mer tid för mig.
Jag misstänker att det är många med mig som vill satsa på bättre vanor nu efter semestern?
Under sommaren så har jag peppat mig själv och förberett mig mentalt på att komma igång rejält med träningen men det ÄR svårt när huset är fullt av barn (och deras kompisar), man åker bort, man har gäster, man är LAT och vill hellre ligga på stranden – ja ni förstår, att komma igång på riktigt har varit svårt! Det har blivit lite sporadiska löprundor bara 🙁
Men nu tänkte jag att vi ska göra detta tillsammans!!
En ”Kom-i-form” utmaning!! Vad det innebär kan vara olika ju.
Vad jag personligen vill åstadkomma är detta:
Motionera och träna regelbundet.

  • Hur? Löpning, powerwalk ute och på löpbandet. Pass (yoga, cx worx) och sedan maskiner när jag är varm i kläderna. Målet är någon form av träning varannan dag (3-4 ggr i veckan)

Komma ner lite i fettmassa. (och få mer muskler). Jag är på inga sätt överviktig men lite mindre fettmassa hade inte varit fel på min kropp, det är INTE klädsamt med ryggvalkar på mig 😉 Sen tycker jag att former är snyggt men de ska sitta där de ska.

  • Hur? Lågkolhydratkost (ingen strikt lchf) i kombination med periodisk fasta. I mitt fall så senarelägger jag frukosten och så kommer jag fortsätta med 5:2.

För mig innebär det i princip bara färre undantag.
Jag tänkte så här att utmaningen börjar 19/8 och varar i 30 dagar.
Under den tiden så blir det mer mat & motionssnack här i bloggen för min del. Mer ”detta äter jag idag” och givetvis ”detta tränade jag”.
Jag kommer försöka svara på så mkt generella frågor som möjligt (och ni kan hjälpa och tipsa varandra också i kommentarsfälten)
Personliga råd kan jag tyvärr inte avsätta gratis tid till 🙂
Varje måndag så utvärderar jag hur veckan gått med mat och motion och ni gör detsamma i kommentarsfältet till inlägget, ok?
Alla får äta som de vill, träna som de vill men målet är att bli ett bättre jag fysiskt!
Tagga gärna #56kilothirtydays på insta så hittar jag er! Kan vara allt från mat till träning.
För att tagga er så kommer det upp en trevlig tävling från R Sportswear senare 😉
Är ni på?????
 

90 kommentarer
0

Du kanske också gillar

90 kommentarer

Lindali 19 augusti, 2013 - 10:40

Åh vad kul!! Jag börjar denna v med 5:2, så det passar mig perfekt. Är hemma o är sjukskriven men har bestämt mig för att göra det yttersta för att förbättra min fysik så att jag vet att jag gjort vad jag kan.
// linda

Svara
annette 19 augusti, 2013 - 09:42

Hej,
Hittade detta idag, jag följer dig på instagram men inte varit inne på din blogg.
Vill gärna vara med! Ser fram emot dagens inlägg!!
kram kram

Svara
Petra Furufors 18 augusti, 2013 - 16:12

Jag är oxå med!
Precis vad jag behöver!
Nu kör vi!!!

Svara
Mariah 16 augusti, 2013 - 10:34

Yay!
Precis vad jag behöver 🙂
Jag fyller snart 30 (i slutet av oktober) och satsar på att bli i bättre form tills dess.
Kämpar med mat-djävulen på axeln varje dag,
men ska köra löpning varannan dag oxå då mitt mål är att kunna springa 5km på under 30min.
Så en kick-start på 30 dagar med dig Åse och alla goa här i kommentarerna blir en bra sporre 😀

Svara
1 7 8 9

Älskar era kommentarer - TACK! ♥️

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.