Sista morgonen..

1 oktober, 2013

Sista morgonträningen här.. Vi är mätta och nöjda på allt här precis som det ska vara! Och i går hörde min nya PT Erika Johansson av sig så nu kööööööör vi!
De flesta här upplever att de gått ner i vikt, även jag! Och jag har ätit större portioner än hemma men haft framför allt 45 min pw varje morgon som gjort sitt. Nu var ju inte mitt mål att viktminska här men intressant vad träningen påverkar! Upplägget här nere har ju varit normal LCHF + periodisk fasta + träning.
Gårdagen i Barcelona gav massor av motion och härlig shopping, god mat och många skratt! ❤️

20131001-080929.jpg

20131001-080958.jpg

20131001-081046.jpg

20131001-081449.jpg

Print Friendly, PDF & Email

Du kanske också gillar

8 kommentarer

Jennysen 1 oktober, 2013 - 17:00

Konstigt att du upplever att du gått ner i vikt när du rör mer på dig förbränner du fler kcal och kan således äta mer. Inget hokus-pokus med det alls!
Din förbränning har väl fått sig en kick och då blir grundförbränningen högre. Plus att muskler oxå konsumerar fler kcal.
Följer inte din blogg slaviskt men upplever det inte som att du tränar speciellt mycket hemma, så då är ovanstående inte alls konstigt.
Observera att detta inte alls är någon kritik då jag inte vet allt om vad du gör, men tycker det är konstigt att så många förlitar sig på dieter och liknande och tror att det ska lösa allt UTAN träning.
Själv vill jag inte ha några förbud pga tidigare ätstörningar utan tränar för att kunna äta! 🙂

Svara
Åse 2 oktober, 2013 - 09:39

Det är väl klart att det är förbränningen som blivit högre!? Det har jag inte sagt något om 🙂
Så självklart inget hokus pokus, hur kunde du tolka det så?
Jag äter lågkolhydratkost för att jag MÅR bättre, är piggare och för att jag är en fd sockermissbrukare. Och för att jag inte vill äta gluten.
Jag tror inte heller på dieter det är därför jag äter så naturligt jag kan och äter så som min kropp mår bäst på 🙂
Har ju ätit så här i 4,5 år.
Lchf är ingen diet utan naturlig kost.

Svara
Jennysen 2 oktober, 2013 - 11:30

När du skriver ”Intressant hur träningen kan påverka” samt innan det att ”jag har ätit större portioner än hemma” så låter det lite som att du var förvånad över det! Kanske bara var jag som tolkade det så, men därav min reaktion som inte var kritik.
Jag har inte på något sätt klankat ner på din kost. Du får äta det du mår bra av, men som jag skrev MÅNGA förlitar sig på dieter, när sunt förnuft, träning och varierad kost kan räcka långt! 🙂
Detta var alltså inte riktat till dig specifikt, utan en allmän fundering ifrån mig utifrån vad jag läst och hört mycket av senaste tiden. 🙂 skulle kunna skriva längre om det. Men får nog göra det i ett eget blogginlägg när jag kommer hem.
Och ska vi vara petiga så är översättningen av det engelska ordet diet – kost, föda, och det tror jag vi alla äter, så vi alla äter olika dieter helt enkelt… 🙂

Svara
Åse 2 oktober, 2013 - 11:39

Jag är mest positivt överraskad hur 45 minuters promenad om dagen kan göra att jag säkert gått ner 1 kilo fast jag ätit 50% mer än hemma ja 🙂
Och det beror ju inte bara på träningen utan att kroppen tycker om förändringar och att det då kan göra att den reagerar.
Men kosten ÄR viktigare än träning det är ju bevisat. Sedan att träningen är hälsosam är en annan sak men det går ypperligt att viktminska utan träning om vi nu pratar om viktminskning.
Nu var det ju du som nämnde dieter i sammanhanget så därav mitt svar ;))

Svara
Jennysen 2 oktober, 2013 - 11:54

Oki! Då förstår jag lite bättre hur du menade! 🙂 Min kropp var enormt envis och för 5-10 år sen hade det räckt med ett kostomslag för att få en reaktion. Nu behövdes det träning, träning och träning i samband med en balanserad diet (dock utan förbud) för att få kroppen att reagera. I somras detoxade (dock inte tokstrikt då jag tränade hårt) jag samtidigt som jag tränade dubbla pass nästan 6 dar i veckan och DÅ reagerade kroppen och har fortsatt gå ner (vilket är mitt primära mål) trots att jag gått tillbaks till min allsidiga diet utan förbud.
Ja! Jag använde ordet diet då vi alla väl är på någon form av diet eftersom vi alla äter kost av något slag förhoppningsvis! 😉
Det jag dock menar är att de flesta använder dieter enbart som ett redskap för att gå ner då de tror att det är lösningen på allt. Och ja, jag vet att kost spelar in och är medveten om att alla har olika tolerans mot olika födoämnen, men många tror att det är mirakel och blir sedan besvikna när det inte funkar på dem, när de är hungriga, inte anser att de kan äta tillräckligt m.m.
Men faktum kvarstår ju, att tränar du mer kan du i regel äta mer också (om du inte redan överäter extremt dvs)! 🙂 inga konstigheter där! 🙂 + att träning ger många andra fördelar! 🙂

Åse 2 oktober, 2013 - 14:06

Vi är överens =)) Träning är BRA!
Tränar du mycket så ökar hungern så då äter du oftast lite mer så där kan det ibland bli ett moment 22 men sedan så balanseras ju hunger och mättnadshormoner med träning och insulinkänsligheten ökar så där tror jag är den stora nyckeln, vi äter helt enkelt lite mindre när vi tränar = viktminskning + att när insulinkänsligheten ökar så fettlagrar vi mindre 😉

al68 1 oktober, 2013 - 10:21

Vilken härlig resa, kan tänka mig att man mår bra efter detta. Själv sitter jag här med nackspärr och skall till Kiropraktorn om några timmar, inte alls kul, men det blir bättre. Ha en skön dag och välkommen hem till Sverige sen, kram kram <3

Svara
Anita 1 oktober, 2013 - 08:27

Oh, vad underbara bilder. Längtar till när man är utomlands Brukar PW på morgonen o se solen gå upp. Underbart då det inte är riktigt så varmt. Ha nu en go hemresa.

Svara

Lämna en kommentar