Mot nya mål!

28 december, 2014

God eftermiddag på er!
I går var vi på den tredje 40-årsfesten på 1 månad! Haha, så går det när tre stycken i umgängeskretsen fyller år! Riktigt kul att fått hänga med samma gäng så här ofta.
I går var det Daniels bästa vän Stefan som fyllde jämnt – så kul att vi inte var hemma förrän vid 4.30 så i dag är vi rejält slöa!

27122014-2014-12-27 16.05.58
27122014-2014-12-27 16.16.21

Partyklädd! 
Jag är lite bloggoff just nu, sorry för det! Jag laddar för ny inspiration till er 🙂

Jag laddar även för mitt nya projekt – mig själv!
Jag har ätit lågkolhydratkost i 5 år nu i januari, det bästa beslutet jag någonsin gjort att gå över till en kost som balanserar hjärnans kemi och kroppens primära energikälla.
I början efter jag nått målvikt så ”halkade jag ur banan” då och då, i dag gör jag medvetna val, det är sällan jag tappar fotfästet och kroppen står still i vikt.
I början av kostomläggningen viktminskade jag och sedan har fokus under resterande år legat på att lära känna min egen kropp. Men nu är det dags igen.
I januari så kommer jag än en gång att fokusera på att optimera min fysik, att formtoppa helt enkelt.
Jag har som ni vet hittat kärleken till styrketräning och mitt mål är att bygga upp kroppen med mer muskler men även att komma ner lite i fettprocent. Skulptera kroppen helt enkelt.
Det är av rent estetiska själ, för att jag vill bli snyggare naken, haha! 😉 Det kanske är provocerande för någon som kämpar med vikten men tänk på att jag kämpade med vikten i 22 år så det känns kul att kunna skulptera kroppen nu, nya utmaningar helt enkelt!
Det ska bli riktigt spännande att forma kroppen tycker jag. Har ALDRIG gått in för det innan. Jag är riktigt taggad!
Jag kommer förutom att givetvis träna mer målinriktat och konsekvent även att göra en del förändringar i kosten.

Lågkolhydratkost kommer jag aldrig att överge men jag kommer att systematiskt öka upp kolhydraterna rejält en kväll i veckan för att dra nytta av de olika hormonerna som styr fettförbränning och muskeltillväxt. (leptin och insulin bl.a.)
Detta innebär inte att man ska frossa och äta skräp utan helt enkelt bara högglykemiska livsmedel som potatis (gärna bakad eller potatismos, sötpotatis, banan, ris (Sushi!!! YAY) etc. 
John Kiefer som är upphovsmannen till det populära programmet: Carb Nite omnämner denna hormonella manipulering ”Riding The Wave”
Man drar nytta av de olika hormonerna som styr fettförbränning och muskeltillväxt.
img-3

Mark på Marks Daily Apple har också en intressant artikel om just Carb Refeeds och för vem det är bra för.
Ni kommer få följa med på resan där jag berättar om vad jag äter, hur mina mått utvecklas, bilder etc.
Hur låter det?
KRAM! ♥︎

43 kommentarer
0

Du kanske också gillar

43 kommentarer

Tar upp tråden mot formtopp + lite nytt! - 56kilo - Inspiration, Hälsa och LCHF/Paleo 8 mars, 2015 - 14:15

[…] och slö helg hemma! Precis vad jag behövde! Lite för mycket av det goda men det gör inget. Min formtoppning som jag skrivit om har varit lite knagglig på grund av förkylning och många sociala tillställningar men nu […]

Svara
Nystartsmåndag! - 56kilo - LCHF Recept, inspiration, och matglädje! 12 januari, 2015 - 10:21

[…] tag som så många andra i vårt avlånga mörka land så här års. I dag påbörjar jag mitt nya förbättrade kost & träningsstrategi och jag vet att jag kommer få sjukt bra resultat! Man SKA ha självförtroende, om inte JAG […]

Svara
Mia 30 december, 2014 - 10:58

Vilka snygga byxor!! Vart har du köpt dem?

Svara
Åse 30 december, 2014 - 11:37

Hej, de är köpta 2012 och finns tyvärr inte längre (by Malene Birger)

Svara
1 2 3 4

Älskar era kommentarer - TACK! ♥️

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.