Min skamfläck: Träningen!

26 februari, 2013

Dags för erkännande!
Jag har ju berättat att jag lovat mig själv att fokusera på träningen detta året.
Träning är nämligen (konstigt nog) någonting jag alltid haft svårt för, aldrig prioriterat och jag tror att det beror på att jag aldrig var aktiv i några sporter som barn och jag har alltid haft lätt för att gå ner i vikt utan träning – så som ung har jag liksom inte sett några fördelar med att träna.
Men med åldern så börjar man omprioritera, och jag har länge känt ett behov och en önskan om att vilja träna. Inte för att viktminska längre utan för att få en stark kropp, en hälsosammare kropp och jag vet ju hur mycket träningen påverkar vår hälsa! I en familj med fem barn och två föräldrar som är egenföretagare och så behöver jag all energi jag kan få! Jag märker det allt mer att min energibank tar slut snabbare.
Så träningen har alltid varit min skamfläck men nu är det slut med det!
Tyvärr har ju jag varit förkyld i 1 månads tid så mina träningsplaner fick förskjutas. Men jag ska börja så smått nu. Jag kommer inte köra hårt, för jag vet hur det slutar då. Små babysteps! Denna veckan är jag swamped av saker som hänger över mig och fokuserar bara på att komma ut på långpromenad varje dag. Men nästa vecka har jag större planer.
Detta är träning som jag känner passar mig:
Gymmet 2-3 ggr i veckan: Kondition (löpband), cxworx, yoga, body balance och ev indoor walking (aldrig provat!!)


PW + löpning: Jag började powerwalka i höstas och insåg snabbt hur mycket jag älskade att löpa! Så det är min stora satsning. Tänk om JAG kunde bli löpbiten?!
Komplettera med Annikas träningsDVD Functional training som fått otroligt goda vitsord! Perfekt som hemmaträning!
Jag finner mkt inspiration i Johanna som var en soffpotatis som jag men som med LCHF och träning kommit i sitt livs form, vilken tjej! Kan hon, kan jag!
Annika Sjöö är ju också en helt underbar inspiration!  TACK! <3 för pepp tjejer!!
R Sportswear
kommer ha runningskola nästa vecka med Lofsan, så det kommer jag haka på!
Jag tänker göra en sida här med veckoschema typ måndag-söndag och skriver in träningen där. På så sätt så blir det lätt att se hur mycket eller hur lite jag tränar och jag får ögonen på mig! 😉 För nu får ni peppa mig!
För nu går 56kilo in på träningsspåret!! =)
HUR tränar ni? VAD tränar ni? Har ni några tips för att kicka denna soffpotatisen i rumpan??
IMG_1174



Nu säljer 56kilo, familjen och några vänner kläder och accessoarer. Välkommen in till 56kilo SELLPY butik som fylls på kontinuerligt närmsta tiden.
 
47 kommentarer
0

Du kanske också gillar

47 kommentarer

Sara 28 februari, 2013 - 22:10

Jag har varit träningsbiten i stort sett hela livet – med nyckel variation. Löpning – lopp (bra tips om du vill ha uppsatt mål med löpningen), klasser av alla slag, spinning, indoor och gym. Det bästa med träningen är feel-good-effekten och att man blir piggare och starkare. Det som inte har funkat för mig tidigare har varit maten och kosthållningen, men tack vare dig har jag hittat kontrollen! Underbart! Just nu har jag upptäckt träning i kombination med pf. Rekommenderas! Lycka till!

Svara
1 3 4 5

Älskar era kommentarer - TACK! ♥️

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.