MBT!

30 maj, 2013

Har ni provat MBT skor? Eller ni kanske själva använder dem?
Jag har varit och provat ut ett par och jag gillar dem starkt!
MBT är ju världens ledande funktionella sko som förbättrar hållning, förbättrar metabolism och cirkulation och musklerna aktiveras.
Människokroppen är ju skapad till att gå barfota i naturen, kroppen måste vara aktiv och balansera sig själv för varje steg då och det är den princip som ligger till grund för MBT skon.
Spännande! Så nu ska jag ut på en liten promenad i mina skor!
IMG_4032
IMG_4039

Print Friendly, PDF & Email

11 kommentarer
0

Du kanske också gillar

11 kommentarer

Mia E 31 maj, 2013 - 08:25

MBT är toppen! Det man skall akta sig för, är att både pronation och supination kan förstärkas i dessa, i och med att de är instabila både i sidled och framåt-bakåt. Ofta är det själva ”rullet” i den rundade sulan man är ute efter och då rekommenderar jag WEB. Även de har rundad sula, men funkar för alla.
De ligger dessutom lägre i pris.
Sant, det där med träningsvärken; varje säsong när jag börjar powerwalka i mina web-sandaler, får jag jätteträningsvärk i rumpan!
Ha en skön sommar!
(Du hittar WEB-sandaler på http://www.jobi.se)

Svara
browneyedgirl 31 maj, 2013 - 07:35

Har aldrig hört om dom men lät ju väldans bra =)
Snygga var dom med. Ha en toppen fredag. Kram

Svara
Vardagstugg 30 maj, 2013 - 22:24

Skulle gärna prova ett par, verkar sköna!
Trevlig kväll!
Annelie

Svara
Catrin 30 maj, 2013 - 21:52

Hej Åse!
En fråga om ngt annat, om det går bra: jag läste precis en bok av Diana Schwarzbein som myntat den i USA populära Schwarzbein-dieten. Hon förespråkar lågkolhydratkost, men inte för lite kh. Enligt henne bör man inte äta mindre än 130 g kh per dag, för att undvika att kroppen i stället börjar bränna muskelmassa i brist på kolhydrater som bränsle…OK, 130 g kh är inte så där jättemycket, det är förmodligen mer kh i en vanlig portion pasta, men 130 g kh är ändå betydligt mer än många lågkh-dieter förespråkar (under 20 g kh/dag, eller 30-50 g kh/dag är väl det vanligaste).
Har du några funderingar kring en högsta eller lägsta gräns kh per dag? Förlåt om du redan svarat på denna fråga i ett annat sammanhang/ M v h Catrin

Svara
Åse 31 maj, 2013 - 07:17

Hej! Med tanke på att många (även jag!) vittnar om att muskelmassan istället bibehålls bättre på en ganska strikt ketogen diet så är det konstigt 🙂
Runt 50-100 gram kh brukar många som muskelbygger ligga på när de äter ketogent.

Svara
Mia - träning och småbarnsliv 30 maj, 2013 - 18:00

Har inte provat MBT-skor, är mer för barfotaskor för den effekten. 🙂

Svara
theresia 30 maj, 2013 - 15:44

Har reebooks motsvarighet å jag älskar dom! Kände av i ryggen i början…. dålig hållning kanske 😉 Lycka till!

Svara
Yvonne 30 maj, 2013 - 13:54

Har använt MBT i flera år. Gillar dem skarpt!

Svara
Lotte 30 maj, 2013 - 13:51

Jag har faktiskt aldrig testat de skorna men det kanske det är värt? Hade jag fått välja hade jag alltid gått barfota 😉

Svara
anna holmén 30 maj, 2013 - 13:48

Hej! Ja man går som på fyllan i början, haha =) Jag kan inte gå i mina, ska sälja dom, helt nya är dom. Vet många av mina vänner som har dom och tycker de är väldigt effektiva, akta dig för träningsvärk i början, hehe =)

Svara
Susanne Custovic 30 maj, 2013 - 13:40

Har haft såna i flera år och jag tycker om dem. Däremot så tycker jag väl att enda riktiga vinsten är att man får bättre hållning. Det andra känns som att det är lite överdrivet i reklamen.
Ha en mysig prommis.
Kram Susanne

Svara

Lämna en kommentar