Här är mitt populära recept på Kesoplättar!
Många som funderar på LCHF blir ju lite skraja för att de känner att de kommer sakna så mkt, man får inte äta det… och inte det.. men det finns substitut till nästan allt! Efter ett tag saknar man inte de vanliga tillbehören och nöjer sig gladeligen med substituten! Det krävs bara lite fantasi!

Detta är en urgod frukost eller mellanmål som är nyttigt och supergott! I princip kolhydratfria. man kan variera i oändlighet! Ätas som frukost med bär eller med kallrökt lax och romröra tax! Eller varför inte riva ner lite äpplen, kanel och kardemumma i smeten? Eller saffran?

4 september 2013: Jag äter detta 5-6 gånger i veckan och har gjort i snart 3 år när denna uppdateringen görs.

1 portion – (2-4 plättar)

1 ägg
100 gram keso (1/2 liten burk)
0,75  msk fiberhusk
En nypa salt.

Mixa allt med stavmixer och klicka ut  4 stycken i panna med kokosfett (utan smak). Stek på ganska svag värme (50%) en relativt lång stund tills botten är fint gyllengul och plättarna stabila nog att vända.

 

IMG_1635

Här med 1/2 skopa (15 gram) vaniljproteinpulver i

Jag älskar att lägga skinka, ost, dijon och tomat på och göra ”toasts” =)

2013-09-04 08.48.13-1

 

LOADING..