Hemmagymmet och Gofrulle!

25 januari, 2016

Hej hej!
Pust, dagen har gått i ett här! Sätter mig ner för första gången idag och passar på att köra lite Tens på höften som fick sig en snärt igår när jag skulle knö in kassarna i bilen igår efter jag handlat.
Kände av det på BBG LEG passet idag, trist. Vilodag i morgon så får hoppas det är bättre i morgon!
I morse svängde jag ihop en ny omgång Granola! Kidsen älskar!
012A9684
Efter träning blev det frukost (äter alltid sen frukost och efter träning)
Dagens blev Wilmas fröknäcke med 2 ägg, naturell kvarg med hallon och granola och så en shot med råsaft rån rödbeta, spenat och ingefära. Kokosolja i kaffet ?
Det var någon som undrade om jag åt mindre fett nu förtiden och nej det gör jag inte, men jag äter ALLTID med fokus på protein första måltiden efter träning, då behöver kroppen protein och mättnaden skapas av det. Naturligt fett finns i nötterna, ägget, kokosoljan och smöret på knäcket.
012A9689
Nu är mitt gym klart! Kontoret inflyttat till vårt rum i anslutning till sovrummet, blev bra!
Nu ska bara en spegelvägg i gymmet upp och sedan ska ju sladdar fixas och gömmas i båda rummen.
DSC09498
DSC09499
DSC09500
DSC09502
Så kul med nytändning i hemmet nu! I morgon börjar målarna med ovanvåningen och vi har en snickare som kommer samtidigt som ska kolla på trappan. HURRA!!!
Kram på er! Jag ska fundera på vad det blir för mat här i kväll! KRAMAR!

28 kommentarer
0

Du kanske också gillar

28 kommentarer

Lina Andersson 27 januari, 2016 - 11:17

Hej!
Ser att du skriver att du tycker man ska förlägga sin träning så att man kan äta efteråt och där har jag ett problem… För att jag ska få in träningen i mitt liv igen så har jag gjort så att jag tränar vid 06:30 och har då känt att jag bliv fasligt hungrig vid 9:30. Hade ju velat hålla den periodiska fastan som du förespråkar och som jag känt passar mig väldigt bra då jag begränsar mitt matintag när jag gör på det viset (mindre tid att äta på = mindre möjlighet att pressa in skitsaker att äta mellan målen :p ). Jag har gjort så att det jag brukar äta till ”fika” vid 15-tiden äter jag istället till frukost vid 09:30 men har du något tips om vad man kan äta då istället eller tycker du man ändå ska hålla sig till lunchen och äta lunch, fika, middag?
Tycker att det funkar så jäkla bra när jag äter efter dina tips och råd om viktminskning så är livrädd för att allt ska stanna upp och paja nu när jag kommit igång bara för att jag inte får in den periodiska fastan.

Svara
Åse 27 januari, 2016 - 14:41

Hej!
Du menar att ditt matfönster är från 9.30 till 15? Det går bra!

Svara
Lina Andersson 27 januari, 2016 - 14:55

Hej och tack för svar!!
Nej jag menar att jag då äter frukost 9:15, lunch 12 och middag 18. Istället för frukost 12, lunch 15 och middag 18.
Jag får liksom ett längre matfönster ?.

Svara
Åse 27 januari, 2016 - 14:57

Fast det blir ju 15 timmar, funkar bra det också!

Svara
Lina Andersson 27 januari, 2016 - 15:49

Ah okej!! Tack för ditt snabba svar :)!!
Ha en fortsatt bra kväll!

KikkiSandström 26 januari, 2016 - 21:22

Superfint gym och kontor. Men rackarns smalt skrivbord – ni får sitta väldigt nära skärmen…
Själv bloggar jag idag och filosoferar kring den underbara solen.

Svara
Åse 27 januari, 2016 - 09:47

Ja lite smalt, men det är bara jag som sitter där och inte långa stunder. Jag har löst det genom att dra ut skrivbordet lite, min iMac har ju en bred fot, så det blev bra! Ser inte konstigt ut och är bekvämt avstånd nu 🙂 Må gott dag!

Svara
Anna 26 januari, 2016 - 15:44

Vilket gym! Ett sånt önskar jag mig när/om jag i framtiden flyttar till hus eller större lgh:)

Svara
Camilla 26 januari, 2016 - 10:47

Hej Åse!
Har inget hemma gym men kör lite hemma ändå. Har du tips på tränings dvd/ youtube filmer som man kan köra efter?
Pilates, yoga eller tuffare träning?
Med vänlig hälsning, Camilla

Svara
Åse 26 januari, 2016 - 11:58

Nej tyvärr =) Anväder inte det själv så känner inte till några bra.

Svara
Jenjo 26 januari, 2016 - 08:38

Så fantastiskt fint det blev! Känns som om det är mer optimalt att ha det fördelat så där, så du får mer utrymme när du tränar och därmed rör på dig mer.
Kramar! <3

Svara
Malin6907 26 januari, 2016 - 07:33

Va fint ditt gym blev. Då hade jag haft svårt o komma iväg o träna men tränat när det passar bäst
Testade kokosolja i mitt te häromdagen o det kommer jag göra om. Var helt ok
Ha en bra dag. Har oxå vilodag idag

Svara
Åse 26 januari, 2016 - 07:39

Ja det är grymt skönt! Fler pass blir av när fler kortare tillfällen ges när man egentligen inte har tid. Älskar verkligen att kombinera hemmaträning med gymträning! =) Ha en skön vilodag!

Svara
Karin 26 januari, 2016 - 06:47

Heja dig, du är så inspirerande!!
Jag är inte överförtjust i kokosfett i kaffet utan vill gärna ha en skvätt mjölk i, men vad är egentligen att föredra tycker du? Jag ligger lågt med kolhydratintaget, men gillar inte den överdrivna konsumtionen av fett som vissa lchf’are förespråkar. Fett får man ju ändå naturligt genom maten…
Kram

Svara
Karin 26 januari, 2016 - 06:49

Vad är att föredra, mjölk eller grädde? ska det stå…

Svara
Åse 26 januari, 2016 - 07:01

Ta du en skvätt mjölk i om du vill ha det! Det gör varken till eller från!

Svara
Karin 26 januari, 2016 - 07:58

Tack för svar! Lagar för övrigt din fajitasgratäng as we speak. ??

Svara
Stina 25 januari, 2016 - 23:05

Wow…vilket fint gym du har skaffat dig. Om du har tid och lust någon dag vore det skoj att få veta vad du använder dig av för träningsredskap. Var köpte du löpbandet och vad var det som avgjorde att du valde just det?
Nästa vecka ska jag köra dina två veckomenyer…ska bli spännande att se om jag kan deffa lite lite på dem.
Tack för att du delar med dig av grymma livsstilen <3
Kram
Stina

Svara
Åse 26 januari, 2016 - 11:59

Ska försöka samla ihop lite svar i morgon =)

Svara
Lena Alm 25 januari, 2016 - 20:32

Hej
Är bönpasta el glasnudlar ok att äta istället för pasta.
Är det ok med fullkornsris.
Med vänlig hälsning Lena

Svara
Petra 25 januari, 2016 - 19:31

Hej!
Räknar du kalorier?
Hur ser en vanlig matdag ut för dej?
Allt gott!
Petra

Svara
Åse 26 januari, 2016 - 10:20

Hej Petra! Nej det gör jag inte utan jag fokuserar på att äta naturlig mat där jag cyklar mängden kolhydrater under veckans gång men även mängden energi genom att jag fastar fram till kvällen vissa dagar.

Svara
tina 25 januari, 2016 - 18:42

Hej!
Vad roligt att följa din träning ( som du är grym på ) & att du ständigt förnyar dig :)) Jag har följt dig mer ( körde LCHF ) & mindre när jag helt gick över till vego. Men inte helt hållit mig borta! jag tycker just nu att det finns massor med inspiration hos dig! Kost är ju något som passar individuellt för var och en, jag för min del mår bäst på grönt & glutenfritt! Men verkligen så blir jag inspirerad av din träning & din mat är ganska fin den med ;)) Ha det gott!

Svara
Åse 26 januari, 2016 - 10:22

Härligt att du håller dig kvar här! =))

Svara
Margareta Nordh 25 januari, 2016 - 16:51

Hej Åsa,
varför har du kokosolja i kaffet?
Mvh
Margareta

Svara
Åse 25 januari, 2016 - 16:52

För att det är gott och det mättar.

Svara
Maria 25 januari, 2016 - 16:11

Hej
Hur snabbt efter träning äter du? Tycker du att man ska äta ganska omgående efter att man har tränat på morgonen?
/ Maria

Svara
Åse 25 januari, 2016 - 16:12

Jag äter inom 1 timme ca. Beror helt på vad du tränar, generellt tycker jag man ska förlägga sin träning så att man kan äta efterråt, det är därför jag tränar runt 10-tiden så äter jag vid 12.

Svara

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att förhindra skräppost. Läs mer om hur dina kommentarsuppgifter behandlas.