Grönt är skönt!

21 augusti, 2013

Början på något nytt!!! Ja minsann! Detta är dagen då jag på allvar satsar på träningen!
Lite tung i rumpan, slet jag mig från datorn och jobb som väntade, hundar som ville ut och styrde kosan mot gymet och satte på löpbandet.
3 km senare så var jag endorfinhög, lycklig och stolt över mig själv! Jag KAN! Som någon skrev på instagram: ”Man ska bara jämföra med sig själv” – Sant!!
Photo 2013-08-21 12 52 22
I morgon är det dags igen!!
På mig har jag den gröna faran – dvs denna nya top + dessa byxor
IMG_1773
IMG_1794
Puss å Gonatt❤

Print Friendly, PDF & Email

18 kommentarer
0

Du kanske också gillar

18 kommentarer

Anna 23 augusti, 2013 - 11:53

Hej Åse!
Får du lämna barnen för att sedan gå och träna?
På mitt barns dagis är det pendlingtid inräknat annars bara under arbetstid baren får vara på dagis.
Mvh
Anna

Svara
Åse 23 augusti, 2013 - 11:58

Jag är egenföretagare och lägger min friskvård under arbetstid 🙂
Vi har 1 barn på dagis, de andra går i skola 🙂

Svara
Helena Nyström 22 augusti, 2013 - 12:24

Sen kan du kanske kombinera din löprunda ute i naturen tillsammans med hundarna som ville ut. Två flugor på smällen och både hund och Åse kan vara nöjd. Sätt på GPS klockan så vet du både tid och sträcka!
Nu vet jag ju inte vad för hundar det är du har. Även min som borde älska att springa avskyr det. Men om det fungerar är det perfekt! Passa på att njuta ute innan vinterns kalla kommer 🙂
/Helena

Svara
Malin Henriksson 22 augusti, 2013 - 10:31

Duktig du är! Heja heja pepp pepp :))
Kram o ha en fin dag!

Svara
Stinelina 22 augusti, 2013 - 09:26

Vad härligt att du kom iväg på morgonen!
Det gjorde jag under sommaren och då mådde jag ju gott av det hela dagen.
Nu när jobbet har börjat har jag svårare att få till morgonträningen men hellre kvällsträning än ingen alls.

Svara
MATPLATSEN victoria 22 augusti, 2013 - 09:20

heja dig!!!!! såååå duktig, woop woop!! men du gå inte ut för hårt, inte träna varje dag! Särskilt inte som van. ha en vilodag emellan varje pass! Går mycket bättre, i alla fall min erfarenhet. De gånger jag gått ut för hårt har det bara kraschlandat. Nu när jag tränar varannan dag är det bara kul och kroppen hinner ladda om.
puss på dig gröna faran! (hette min första bil hihi)

Svara
MATPLATSEN victoria 22 augusti, 2013 - 09:20

(ovan skulle det stå, inte van :))

Svara
Åse 22 augusti, 2013 - 09:33

Jag fungerar helt annorlunda tyvärr. I början är det bra med att pumpa in träningen, inte för hårt men ATT jag kommer iväg. Nu råkar det bli tre dagar på raken denna veckan men annars tänker jag satsa på varannan dag som Leila rådde. *Smack*

Svara
Veronica 22 augusti, 2013 - 08:09

Jag trivs superbra med upplägget periodiskkfasta,vilket betyder att jag inte äter förrän 13 på dagarna.Jag älskar morgonträning och gör det 5 dgr i veckan ca 6.30-8.00.Är det ok för kroppen att inte få någon mat på så många timmar ?Super,super bra blogg!

Svara
Åse 22 augusti, 2013 - 09:22

Absolut! Kroppen är förberedd på det, och fungerar optimalt på det – för det flesta (vissa med sjukdom mår bättre med mer regelbundenhet, detta gäller även de med mkt stress)

Svara
Pia 22 augusti, 2013 - 07:51

Duktig du är!! Man ska ”lura” sig själv igång. Träna så man orkar, inte få blodsmak i munnen. Snart orkar man lite till o lite till…… Sen är man en fullfjädrad joggare eller vad det nu är man tränar 🙂
En liten fråga: Har kört pf 16:8 och tycker det är ett toppenbra. Tänkte nu testa 5:2 men det tyckte jag var riktigt jobbigt. Hur lång tid tar det innan man vänjer sig vid fastedagarna??
Lycka till med träningen!

Svara
Åse 22 augusti, 2013 - 08:07

Jaaaa så sant! Framför allt så är det ju regelbundenheten som är viktig, känslan av att man MÅSTE för att må bra.
Hur lade du upp 5:2? Som jag? Dvs att du ”skippar” även målet vid lunch?

Svara
Pia 22 augusti, 2013 - 09:06

Lade upp det som du med 24 timmar utan mat. Dessutom 16:8 övriga dagar…. du är ju en inspirationskälla ;-). Har kört 16:8 sen början av sommaren och det är fantastiskt bra. Men som sagt, den här sista stöten…..

Svara
Åse 22 augusti, 2013 - 09:21

OK! ja det kan ta några ggr innan hjärnan är med i vad som händer =) Härligt att det fungerar så bra!!

Svara
Anna 22 augusti, 2013 - 05:47

Bra där! Heja heja

Svara
Mias Mil 21 augusti, 2013 - 22:40

Heja, bra kämpat! 🙂

Svara
Annah 21 augusti, 2013 - 22:19

Härligt!! Tuta och kör nu bara!

Svara
Lotte Magnusson 21 augusti, 2013 - 22:13

Heja heja!! Morgonträning är bäst! Mest energi och bara ge sig iväg. Jag tävlar alltid mot mig själv 🙂

Svara

Lämna en kommentar