God morgon! Mår ni bra!
Jag har lite träningsvärk men det är ju såååå skönt!
I Varberg så pratade vi lite om kost för barn, att det ibland är så lätt att hamna i ”Mackor och oboy” träsket och Ulrika Davidsson tog upp lite tips i Morgontv på Tv4 i dag, många bra tips!
Något vi ofta har som frukost och mellanmål är smoothies och olika plättar/pannkakor (utan mjöl och socker)
I går blev det bananplättar. På det hade barnen ekologiskt mandelsmör och varma hallon.
Bananplättarna är nästan ännu godare kalla sedan så perfekt att ha i kylskåp!

IMG_7203

IMG_7206

IMG_7208

Fitnessgurus mandelsmör använder jag oftast! 
I morse blev det smoothies.
Jag brukar slänga i lite allt möjligt med idag blev det: 1 banan, frysta hallon & blåbär, 2 äggulor, Bara Bärs hallonblandning, chiafrön och så kokosmjölk och kolsyrat vatten.
Gott, mättande och bra för barnen!
IMG_7235

IMG_7237

IMG_7238

Tonårsdottern gör sista veckan nu (av fem) på sin praktik på ett äldreboende och hon är ingen frukostmänniska så hon får med sig frukosten som hon äter vid 10. Det blev fyra bananlättar + mandelsmör och Bara Bär Hallonblandning i små burkar.
IMG_7250

 
Och nu när vi snackar frukost så känner jag att det skulle sitta fint så jag ska ta mig en kopp med citrondryck och så blir det nog två fröknäcken med ägg på!

20 kommentarer
0

Du kanske också gillar

20 kommentarer

Nettan 20 september, 2016 - 18:36

Om man skulle vilja ha lite råd av dig, hur gör man då?

Svara
Åse 20 september, 2016 - 18:38

Hej! Då rek jag att du köper kostrådgivning via mail: shop.56kilo.se

Svara
1 2

Älskar era kommentarer - TACK! ♥️

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.