Alltså WOW!

Wooooow!
Jag är så full av energi!
Somnar runt 22.30, sover gott, vaknar utvilad, har massor av energi, känner mig lätt i kroppen och så har den berömda träningsglädjen återkommit! Halleluja! Här mår jag bäst att vara!
I december mådde jag inte bra alltså..
Hösten var intensiv men rolig. Och någon som inte förstår hur en sån som jag fungerar (Anna Hallén är likadan) kan inte förstå hur vi orkar, men när man har högt dopaminbehov och är sitt bästa jag när man har tusen järn i elden så mår man inte bra av att ha för lite att göra.
Jag har hög stresströskel och har alltid varit duktig på återhämtning så ”den berömda väggen” har aldrig varit i närheten.
Jag var TRÖTT i början av december och luften gick lite ur mig men att hamna i soffan och försoffa sig är inte bra för mig. När mitt dopaminbehov inte fylls blir jag smått deppig, uttråkad och omotiverad.
Mitt vanligtvis aktiva jag blev fast i soffan. Kosten slarvades det med, träningen var obefintlig. Jag fick mer ont i höft och rygg och kroppen blev tröttare.
2016 var inget bra formår som jag skrivit tidigare och det var ju inte riktigt planen när jag började träna regelbundet 2014. Men ingen är perfekt och det viktigaste är ju att man gör om och gör rätt, eller hur!? 🙂

Jag är sååå redo för februari!
Det skålar jag med en citronshot och nyfixade naglar

  1. Hej Åse.
    Jag undrar, kan du göra en matplan under nedanstående förutsättningar?
    Har läst din blogg, använt dina kokböcker, tycker om förnuftigheten, inte så strikt att man kräks på fettet, inte så lös och ledig att det äts bakverk titt som tätt.
    Är en överviktig, sockerberoende medelålders Qvinna, ätit LCHf 6 år, gick upp 10 kg första halvåret och det har jag fått behålla. Åt i början extremt kolhydratsnål, försökte vara i ketos, ,mådde eländigt psykiskt och fysiskt sen blivit mer moderat med kolhydraterna, äter råa rotfrukter, ett halvt äpple och en clementin ibland, tål inte mejerier pga sug, cravings. Gått i behandling för mitt beroende men hjälper inte fullt ut, får inte ordning på maten så jag är nöjd.
    Jag undrar, kan jag köpa en matplan av dig på dom här förutsättningarna, dvs inte bara fet utan beroende.
    Käraste hälsningar
    Zusanne

  2. Härligt att du mår bra igenDu är så duktigt på allt du gör! Sååå mycket bra och goda recept jag fått genom dig. Tack fina du för det!!!kram

  3. Visst är det en härlig känsla. Hade själv ett ganska tufft 2016 på grund av viktuppgång p g a klimakteriet, men nu går det åt rätt håll.
    Hejja dig! Skönt att höra att du är på G! Vi måste hejja på och stötta varandra!
    Sköt om dig!
    //Beirth

  4. Jag är kvar i ”gropen” efter en jobbig höst o vinter. Trött, ont i kropp, stress, äter dåligt mm Ond cirkel. Hur vände du?

  5. Ursäkta, men jämfört med att tex slita i vården eller polisen med skiftarbete, maximal stress och viktigt ansvar ( arbete som ofta gäller liv eller död) blir det nästan komedi när du beskriver att du har så hög stresströskel och mycket att göra.
    Efter dessa tuffa arbetspass ska familj , hushåll skötas och förhoppningsvis träning hinnas/orkas med.
    Ditt träningsupplägg , träning dagtid var och varannan dag låter som rena drömmen och största lyx.

    1. Nu visste jag inte att det var en tävling om vem som var mest stresstålig, hade tuffast jobb eller som gjorde störst skillnad för individer runt oss? Tror aldrig ens att jag nämnt den referensen?
      Tror du att det enda bryderiet min lilla hjärna har är huruvida jag ska träna förmiddag eller eftermiddag? Vet du, vi kvinnor ska stötta och höja varandra inte sänka varandra. ❤

  6. Hej, jag har kört på LCHF i en vecka nu och vet inte om jag har gått in i ketos men idag när jag vaknade så kände jag mig på toppenhumör och som rena rama stålmannen 🙂 har köpt dina böcker ”Viktminskning med LCHF” samt ”LCHF 2.0” och följer recepten i dom.
    Jag har dock en fundering och det är varför jag fryser så mycket? Frukost är kaffe+ 1 matsked kokosolja+ 1 ägg med majonäs. Lunch omelett eller rester från igår. Middag är protein, sås och sallad. Ibland en kopp te med 1 msk kokosolja på kvällen. Tycker att jag får i mig tillräckligt (173 cm lång och 65 kg) men eftersom jag är genomkyld och iskalla fingrar så undrar jag om jag gör det? Är det omställningsymtom?
    Tack för din fina blogg och alla goda recept, jag blir så glad över att du har bloggat under så lång tid och att vi får följa din resa. Lycka till med fortsatt träning <3

    1. Hej! Det är säkert ketosen! Jag blir också så mycket piggare och skarpare när jag är i optimal ketos 🙂
      Det är nog så att efetrsom LCHF mättar så bra så är det lätt att ligga lågt i energimängd och då är det många som fryser. Det räknas som omställningsbesvär ja 🙂
      Härligt att du uppskattar bloggen! Kram!

  7. Va härligtskål tillbaka
    Du är en sån inspiration tycker jag❤Jag gillar allt du skriver om o jag har så fina minnen från sitges från år 2015Är så glad att jag följde o mina kära syster var med mejKram

      1. Tack fina Åseför all inspiration och tips du delar med dejDu är räddaren när det tryter på mat idéer! Sitges 2015 glömmer jag aldrigkram från Monika Syster till Carina Ha en bra dag!

  8. Hårmask verkar bra, men jag undrar vilken hårsalong som färgar ditt hår så bra.
    Vill oxå tacka för alla recept. Jag har hjälp av dessa varje dag! Tack!

    Bea

    1. Det är min fantastiska frisör Malin på Ivan Selemba här i Helsingborg! Jag har gått till Ivans salonger sedan jag var 14 i omgångar – Bäst i HBG!
      Härligt att du uppskattar alla recept! KRAM!

  9. Vad lustigt – jag ser så mycket sammanband i det du skriver. Hade själv en tung höst, lite att göra och uttråkad på jobbet. Åt fel, träningen gick det inget vidare med…
    Men sedan – nya uppgifter på jobbet med start i början av året, tog tag i kosten och träningen och himmel vilken skillnad!

    Tack för din blogg och för allt du delar med dig!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..