Det var lite motigt först

20 maj, 2013

…när regnet hängde lite i molnen och som den soffpotatis jag är så ville jag krypa upp i soffan men serru den gubben går inte längre! Nu är det bara att sparka sig själv i r**en och ge sig ut!
Vi ömsom sprang, ömsom powerwalkade och även om det inte blev 30 min så är det en början!

20130520-211156.jpg

20130520-211205.jpg

Print Friendly, PDF & Email

13 kommentarer
0

Du kanske också gillar

13 kommentarer

Emma H 21 maj, 2013 - 15:19

Bra jobbat Åse!!

Svara
Lotte 21 maj, 2013 - 08:33

HEJA HEJA!!!!!

Svara
Helena W 21 maj, 2013 - 07:47

Heja dig! Det är ju bra segt i början och man vill absolut krypa upp i soffan i stället!
Jag ska ta en joggingtur nu på förmiddagen. Köpte ett löpband i höstas (supernöjd med det) så jag har joggat i genomsnitt två ggr i veckan under vintern. Försöker nu komma upp i tre dagar i veckan och springer, för det mesta, utomhus. Fördelen med ett löpband är ju att man kan träna även om vädret är riktigt kasst. Iiiiingenting att skylla på alltså!!!
Jag trodde det skulle vara tungt att träna när jag kör pf, men det går hur bra som helst. Nu kör jag pf alla dagar i veckan och kommer att fortsätta med det. Känns bra för kroppen.

Svara
Åse 21 maj, 2013 - 12:58

Vad kul att höra!! heja!!

Svara
Anja 21 maj, 2013 - 05:29

Bra jobbat! i början är det viktigaste att ändå ge sig ut, när jag började löpträna tvingade jag mig ut varje dag i början just för att jag var så rädd att om jag inte sprang skulle jag känna hur skönt det var att skippa det. Efter ett tag blir det en vana som man längtar efter. Jag älskar den tiden för mig själv, det blir samtidigt en tid för meditation, jag tänker så bra när jag springer. Jag hinner bearbeta det som hänt under dagen och planera framåt. I början sprang jag alltid samma runda just för att jag sen slapp tänka vart jag skulle, det gick automatiskt och jag visste att bara jag kommer runt de krönet så skulle det snart att kännas bra. Idag löptränar jag 5 dagar i veckan och allt från 10 km till 15 km. Och skulle inte kunna leva utan min täning. Lycka till Åse som sagt i början är det inte viktigt hur långt du springer bara att du gör det!

Svara
Åse 21 maj, 2013 - 13:00

Ja såååå rätt!! tack snälla för pepp och vilken inspiration du är!!!!

Svara
Mia - träning och småbarnsliv 20 maj, 2013 - 23:03

Grymt!!

Svara
Linda Griffin 20 maj, 2013 - 22:14

Hejja hejja!

Svara
Rebecca 20 maj, 2013 - 22:07

Heja dig!! Vad är det för app? Kanske kan sporra mig att bli bättre på löpningen:)

Svara
Åse 20 maj, 2013 - 22:37

Det är Runtastic Pro!

Svara
Barbro 20 maj, 2013 - 21:28

Härligt!
Åh så skönt det känns när man tagit ut sig!!
Grattis! Nu är vi igång!!

Svara
Gitte 20 maj, 2013 - 21:22

Bra jobbat!!! Jag blev inspirerad av ditt förra inlägg och har precis kommit ur duschen efter ett mage-rumpa-lår-pass med Annika Sjöö:-) En skön känsla när det väl är gjort!!!

Svara
Åse 20 maj, 2013 - 21:24

Heja!! Vad gött!! Det ska jag göra imorgon! =))

Svara

Lämna en kommentar