What a day! KPHMN och 40,5 år!

av Åse

Hej vänner!

Vi äter mest som vanligt när vi ses. Två matbloggare med livets goda som intresse och kärlek för god mat! En underbar kombo men som tur är så bor vi så långt i från varann haha!
I går åkte vi till Köpenhamn för att ha en mysdag och fira Victoria som fyllde 40 för exakt 6 månader sedan igår! Bättre sent än aldrig 😉
Vi tog bussen ner till stan vid 11, tar oss ca 10 minuter med buss ner sedan direkt upp till färjorna för avgång 11:45 med Aurora.

Självklart två röda pölser på båten med min favorit: Dansk senap och ketchup! Sååååå gott!

Väl framme i Helsingör så var visst tåget inställt!? Gick tågbussar istället så beror nog på ombyggnad!
Första stoppet var Torvehallerne! Önskar att vi hade mer tid, perfekt att strosa omkring och äta och dricka gott. Enda nackdelen var att det var i princip omöjligt att hitta sittplats! Är ju mitt i semestertider så säkert lugnare annars. Men ett hett tips om ni åker till Köpenhamn!

Micke var i himlen, som den öl-älskare han är. Han hittade en öl han letat efter och det leendet gick inte av för hackor! haha!

Jag och Vickan var sjukt sugna på smörrebröd så vi beställde sex olika to share!

Ni som äter lågkolhydrat, undrar kansker vad jag gör i sådana här lägen som med korven ovan, smörrebröd, hamburgare etc. Jag skippar brödet! Smakar gärna en liten bit, speciellt danskt rågbröd men vitt korvbröd och hamburgerbröd skippar jag oftast helt. Jag gör inget stort i att beställa annat och vill jag äta bröd och poimmes etc så gör jag det men smakar oftast baras någon tugga. Jag älskar mat och har en fin balans i mitt liv utan "allt eller inget" som jag var slav under förr. Min livstil begränsar mig inte, den möjliggör ett avslappnat förhållande till mat!

Efter Torvehallerne tog vi en taxi till Himmelriget som stod högt upp på Mickes lista. Han visste nämligen att de sålde en dubbel-IPA som hette Trillion som han suktat efter!

Han var definitivt i H I M M E L R I K E T sen! Jag älskar verkligen när man brinner för olika saker inom mat och dryck!
Mat & Dryck är en sådan konstart och kittlar så många sinnen!

Efter det: Ruby – ett fräscht drinkställe som jag varmt rekommenderar! Vi valde tyvärr ett bord ute på bakgården och var tidigt ute men en kväll här är nog ngt extra! Boka bord dock!

Kvällen avslutades på Ristorante Italiano, en restaurang som jag och Daniel ÄLSKAR!

Genuint, trångt, god mat etc! MEN i går fick vi inte direkt ngt bra bord fast vi bokat och bett om det (ingen frågade efter bokningen när vi kom..) Restaurangen är ångande, underbar, härlig och tyvärr är den nog lite overbooked ibland.
Men den italienska tjejen som serverade var såååå himla bra! Om restauranger bara visste hur viktigt det är med bra personal! Många gör men inte alla!

Såååå god mat!
Jag var mätt redan efter förrätten Carpaccio!

Vår underbara servitris ställde till med en härlig 40,5 års firande med skönsång, glass och tomtebloss! (Film finns på min instagram)

En så MYSIG DAG! Och rekommenderar verkligen Ristorante Italiano ett besök om ni är i Köpenhamn!

💕

annonslänkar

56KILO24 ger 33% på DYRASTE varan inkl. över 500 VARUMÄRKEN + ytterligare 5% på kampanj- & reapriser
Gillar ni inlägget, klicka gärna på hjärtat under inlägget och dela gärna ♥ Tack! ︎