Bästa tipset

6 juli, 2007

Jag måste bara än en gång slå ett slag för MELLANMÅL!
En av de saker som jag är säker på har varit A och O denna viktresan är att jag ätit ofta och regelbundet.
Om jag tex skippar mellanmålen (äter två om dagen) så märker jag stoooor skillnad. Jag är hungrig, blir godissugen (eftersom blodsockret går ner) och det blir lättare att man låter dåliga saker slinka ner.
Så äter du inte regelbundet och ca vart tredje timme redan så inför det genast och se om det inte ger bättre resultat!

Print Friendly, PDF & Email

14 kommentarer
0

Du kanske också gillar

14 kommentarer

Paulina 11 juli, 2007 - 18:28

Nu när jag jobbar har jag skärpt mig lite m det, känns mkt bättre bara efter en månad!

Svara
Jennie 11 juli, 2007 - 17:18

Jag funkar inte som du, jag mår bättre med tre större mål mat. Jag har lättare att överäta om jag äter ”hela tiden”. 🙂

Svara
Mathilda 9 juli, 2007 - 12:14

Kan bara hålla med! Mellanmål är BÄST!
Det är helt fantastiskt att slippa känna sig hungrig och/eller gå runt och vara konstant sugen på något som innehåller allt socker i världen. ;-P

Svara
Jempa 7 juli, 2007 - 09:20

Håller verkligen med dig!! När man hoppar mellis så slinker det ner både det ena och det andra… confused.gif

Fortsätt jobba på så bra som bara du kan! Lycka till med huset också! 🙂

Svara
Cissi 6 juli, 2007 - 23:19

Helt rätt tänk, att äta var tredje timme håller även förbränningen igång och sötsuget borta.

Kramar

Svara
Malin B 6 juli, 2007 - 23:02

Så sant så! Sedan håller det ju igång förbränningen också! Frukt är ju faktiskt inte svårt att stoppa i sej och behöver ju inte förberedas heller. Lätt att knapra på ett äpple fast man jobbar för de flesta skulle jag tro. Och 2 p barerna är det ju likadant med.
Ofta har man ju kafferast på jobbet fm och em och då kan man ju passa på, lite svårare när man är mammaledig men då äter ju barnen mellis så man kan ta tillfället i akt då.

*kram*

Svara
jessica 6 juli, 2007 - 21:34

så sant så..när jag jobbar så har jag svårt för att hinna med mellanmålet innan lunch
o då blir det bara 4 mål eftersom jag är dålig på kvällsmålet som du dessutom brukar ta.
Men jag ska skärpa mej med mellanmålen efter semestern har jag bestämt.

kram

Svara
Tanja 6 juli, 2007 - 10:31

Tänkte be om tips på bra mellanmål för precis som andra här slarvar jag med det.. Såg att du skrivit det längst ner 😀
Jag ska bli bättre på mellis!! Och tack för tipsen 😉
Trevlig helg!

Svara
Cia 6 juli, 2007 - 10:09

Tycker det är jättesvårt att klämma in ”mellis”, blir oftast bara en kopp kaffe. Har du några tips på pointsfattiga mellisar? *kram*

Se längst ner 🙂 Behöver inte vara avancerat! bara något som håller blodsockret stabilt och som håller ämnesomsättningen hög!
Svara
tina 6 juli, 2007 - 09:54

vad roligt med så täta uppdateringar här. tjofaderullan! jag var rädd att dom skulle glesna litegrann 🙂

Du behöver inte vara orolig! 🙂 För mig är inte resan slut för tt jag är i mål! På sätt och vis har den bara börjat KRAM!
Svara
Lottani 6 juli, 2007 - 09:52

Här faller jag ofta. Jag har jättesvårt att komma ihpg mellanmålen till mig. Sonen ber om mellis till sig men jag gör hans och glömmer bort mig själv *dum* Men jag håller med, det är verkligen superviktigt!

Ja det blir ju lätt så som mamma, man sätter sina egna behov i andra hand!
Svara
Rebecka 6 juli, 2007 - 09:05

Håller med dig…får jag inte äta var 4:e timme så skriker kroppen efter fett och socker i stället. Ha en bra helg!

Ja kroppen ställer snabbt in sig på det och man märker snabbt att man fungerar bättre! Ha en bra helg du också!
Svara
jenny 6 juli, 2007 - 09:03

jag håller med fullständigt! jag tyckte själv att jag var så himla duktig när det kunde gå 5 timmar mellan målen, att jag sen var utsvulten och vräkte i mig okontrollerat var ju en annan sak…. jag mår så mycket bättre nu och känner att det är mycket lättare att vv igen.
kram

Du är inte ensam, det är många som tycker att de är duktiga när de äter lite bara och bara 2-3 gånger per dag.
Svara
Ebba 6 juli, 2007 - 08:56

Åh vad jag blir imponerad av din målbeslutsamhet! Grattis till en fantastisk genomförd viktresa! Vad är ett typiskt melllanmål för dig?
Kommer nog att titta in ibland för att bli inspirerad.
Trevlig Helg!
/Ebba

Tack! Mina mellanmål är ofta frukt, smoothies, knäckebröd m. pålägg, Viktväktarnas 2 pointsbarer (som en choklad) etc. Trevlig helg du också!
Svara

Lämna en kommentar